Als ik mijn ogen schmink heb ik de laatste jaren een gevoel alsof mijn ogen heel moe zijn, vroeger had ik dit niet. Hoe zou dat komen?

Kan ik dat verhelpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je oogleden zwaar, of vermoeidheid bij het kijken, of iets totaal anders?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet juist hoe ik het moet omschrijven, dat is precies iets dat op mijn ogen pakt, soms worden ze ook rood. Hoe later dat het wordt hoe erger het wordt op het laatste zit ik met half dichtgeknepen ogen en dan wil ik naar huis om de schmink eraf te doen. Ik heb wel last van droge ogen, kan daarom ook geen contactlenzen dragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij schmink denk ik aan dat dikke spul op kindergezichtjes tijdens feesten? Bedoel je dat ook echt? Want dat is vaak zeer chemisch. Bij gewoon make-up bestaan er merken die speciaal ontwikkeld zijn voor mensen met een gevoelige huid of allergieën.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoel gewone make up, ik heb al verschillende merken oogschaduw en mascara geprobeerd, maar zonder goed resultaat.

Het beste antwoord

Laat eens een allergietest doen, mogelijk ben je allergisch geworden voor de make-up die je gebruikt, waardoor je ogen gaan irriteren. Als je weet tegen welke stoffen je niet kan, kun je met die lijst naar de winkel en uit (laten) zoeken welke producten er wel geschikt voor je zijn. Die test kun je aanvragen bij je huisarts. Er zijn speciale producten op de markt die op allergieën zijn getest en bij weinig mensen een reactie veroorzaken. ROC is daar een voorbeeld van.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, als ik nog eens bij de huisarts ben zal ik er eens naar vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Ik hoop dan alleen wel dat ze niet op dieren zijn getest:(
Misschien dat hier iets te vinden is:
http://www.biocosmetica.nl/make-up.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let op het konijntje op het etiket, als je daar rekening mee wil houden (goede aanvulling Astrid). Al zou dat minder te vinden zijn bij de dierproefvrije oog make-up, dan bij de andere. Als dieren er geen reactie van krijgen, is de kans groter dat dat bij mensen ook niet gebeurd, al moeten er voldoende andere manieren zijn om dat te testen, dus het is zeker te vinden Dus let behalve op de ingrediënten, ook liever daar op.