rode neus na jaren acne, hoe kom ik er vanaf?

Ik ben nu 18 jaar en heb van mijn 7e tot 15e ernstig acne gehad. Hier ben ik voor geholpen bij de huidarts met verschillende medicijnen en zalfjes. Mijn acne is nu totaal verdwenen ( dus eigenlijk moet ik nu heel blij zijn ) alleen heb ik een KNAL rode neus. Ik gebruik nu foundation , maar dat is eigenlijk niks voor mij. Ik wil niet zo'n 'make-up' girl zijn, maar zonder foundation zou ik de straat ook nooit op gaan.

Heeft iemand misschien hetzelfde, of heeft iemand tips om er vanaf te komen? Het is namelijk zeeeeerrr vervelend haha .

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
Misschien heb je juist de acne door de foundation
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ook!!! ben zo benieuwd naar de antwoorden!

Antwoorden (2)

Ik heb zo'n 35 jaar "acné" gehad vanaf mijn 12e en na je 20e is het nou geen acné meer toch. Kan je nagaan hoe vervelend het kan zijn als het nog veel langer duurt @blubje!

Goed. Inderdaad wees blij dat je acné verdwenen is, wat je nu moet leren is ER AF te BLIJVEN... dus geen smeerseltje, poedertje, zalfje of foundation er op smeren ; NEEN, gewoon de zaak met rust laten.
Wees voorzichtig met wassen, gebruik geen zeep, alleen water en gun je huid : rust! Dat is nu het belangrijkste, want als je er teveel aan blijft "pielen" heb je dikke kans dat je huid weer gaat reageren, zoals nu met heel rode neus...

Wat mij destijds goed geholpen heeft, is een vakantie die ik bijna dagelijks aan zee doorbracht... wind/zon/zout zeewater en dat werkt prima. 's Avonds niet vergeten met zoet water te douchen, weinig zeep gebruiken en laat die huid met rust... Ga ook niet tussendoor op de zonnebank, nee niet doen. Wel lekker naar buiten en zoals ik al zei veel naar het strand en in zee. Éen ouderwetse strandvakantie is het beste. Ga kamperen aan het strand bijvoorbeeld of, ligt er aan waar je woont, ga [bijna] elke dag naar het strand met vrienden, bewegen/ zwemmen/ strandwandelingen en ontspannen, kijk maar hoe snel je huid dan ook ontspant!

Probeer het maar, succes ermee!

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb zo'n _25_jaar
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De huid op je neus is vrij dun en er lopen behoorlijk wat bloedvaatjes doorheen. Het risico op couperose is op die plaats groot en ik vermoed dat dat bij jou de oorzaak is. Je kunt dat zelf constateren als je rode, vurige adertjes ziet lopen, maar dat zou je kunnen laten checken bij de huisarts, dermatoloog of schoonheidsspecialiste. Als het inderdaad couperose is (kan ook het gevolg zijn van acne rocasea) kan je dit laten wegleaseren