hoe kan ik van krullend naar golvend gaar?

Ik heb lelijk krullend haar en ik zou het graag eens laten golven (geen krultang) maar ik kan niet let nat haar in een vlecht slapen want dan is het zen lelijke oversighst krul zn dat is niet zo mooi. Hoe kan ik ln haar wel mooi laten golven (beach look achtig) zonder te slapen met nat haar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik vaak doe is mijn haren vochtig maken, verdelen over 2 stukken en die weer verdelen over 2 stukken. Je begint aan 1 kant. Je pakt de 2 plukken en je begint ze allebij te draaien. Daarna draai je ze in elkaar. Dit doe je ook met de andere kant maar dan in spiegelbeeld. Elastiekje erin en de volgende dag heb je prachtige beachwaves! (Wel even schudden met je haar na afloop)

Antwoorden (2)

andreleon perfecte krul mouse gebruiken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou het bij de kapper kunnen laten doen, zij doen dan hetzelfde als een permanent zetten, maar dan met een grove wikkel. Door de permanentvloeistof, wordt de structuur van je haar veranderd. Dit blijft lang zitten, maar niet voor altijd.

Zelf kun je met een grote krulborstel je haar in grovere krullen brengen, zonder chemische behandeling. Je wast je haar, smeert er een versteviging in, of nog beter doe er een vloeibare versteviging in. Borstel je haar door, pak een pluk op en zet daar de grove krulborstel op. Haal de borstel geheel naar beneden, naar de punten van je haar en begin de borstel op te draaien naar boven, doe dat strak en regelmatig. Trek tussendoor de borstel even terug naar beneden en rol opnieuw op (dit om klitten te voorkomen, waardoor je borstel vast kan komen te zitten in je haar). Doe dit pluk voor pluk, terwijl je de pluk ondertussen met je andere hand droog föhnt. Als het klaar is, breng je het haar in model en fixeer je het met haarspray. Zo krijg je je haar ook grover gekruld, maar dit houdt slechts een dag of 2 en kost veel tijd.

In de bron een voorbeeld van een grove föhnborstel, deze is behoorlijk aan de prijs, bij drogisterijen, de Hema en de Primark zijn dezelfde soort borstels tegen aantrekkelijke prijzen te koop.

Ook in de vloeibare haarverstevigers zit veel prijsvariatie.

Succes!