Waardoor vallen wenkbrauwen uit?

De wenkbrauwen van mijn dochter van 16 vallen uit en groeien niet meer aan. Ze is er erg verdrietig over. Wie heeft zoiets ook al eens meegemaakt en weet een mogelijke oorzaak?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (2)

Ga naar de huisarts, het kan bijv dit zijn:

"Bij Alopecia areata is er sprake van pleksgewijze haaruitval. Meestal is deze haaruitval gelocaliseerd op het behaarde hoofd, maar in principe kan het elk behaard deel van de huid aantasten, zoals de baardstreek, de schaamstreek en de wenkbrauwen. Bij 5-10% van de patienten valt al het hoofdhaar uit. Dit wordt een alopecia areata totalis genoemd. Bij 1-2% is er zelfs sprake van een uitval van alle lichaamsbeharing: dit heet alopecia areata universalis.
Alopecia areata is vrijwel zeker een auto-immuunaandoening. Hierbij herkent het lichaam de haren ten onrechte als niet bij het lichaam horend en stoot ze af. Onder de microscoop kan rond de haarzakjes in de huid inderdaad een ontstekingsreactie worden aangetoond.
Alopecia areata kent een grillig beloop dat bij elke patient weer anders is. Bij verreweg de meeste mensen met alopecia areata valt het haar plotseling pleksgewijs uit en komt de haargroei binnen 2 jaar vanzelf terug."

http://www.huidinfo.nl/haaruitval.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Dacht ik ook al aan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je wel!
Op mijn 15e had ik dit probleem ook. Ga voor de zekerheid naar de huisarts! Ik ben er nu nog steeds niet van af (en ik ben nu 19). Het is best wel naar want bij mij zitten er nog maar echt een páár haartjes.

Om tóch wenkbrauwen te creëren kan uiteraard het wenkbrauwpotlood gebruikt worden. Handiger is misschien wenkbrauwpoeder, dit breng je vaak met een malletje aan.

De beste methode is denk ik toch permanente make-up. Deze is echter minder permanent dan het klinkt, na 2 jaar moet je nog een keertje. Bij de hairstroke techniek worden er haartjes getekend en het oogt heel natuurlijk. De mensen die ik ken, die dit gedaan hebben, hebben nu écht héle mooie wenkbrauwen.

De kosten voor deze behandeling zijn divers: de meest betaalbare in míjn eigen buurt is 200 euro maar bij de meesten zie ik 350. Ik heb over 3 weken mijn behandeling!