Zal mijn voorhoofdacne verminderen bij het nemen van een korter kapsel?

Ik heb op dit moment niet extreem veel last van acne, maar mijn voorhoofd is wel iets onrustiger dan de rest van mijn gezicht. Op dit moment heb ik haar tot aan mijn wenkbrauwen en ik denk eraan om een kort kapsel te nemen waardoor mijn haar mijn voorhoofd niet meer raakt. Zal dit mijn voorhoofdacne gelijktrekken met de rest van mijn gezicht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, dat zou kunnen! Omdat een pony de huid eigenlijk een beetje afsluit van de buitenlucht wordt de huid hierdoor vettig en kan gaan ontsteken.
Je acne zal dus verminderen als je je pony opsteekt (in ieder geval uit je gezicht houdt). Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook zal het voorkomen dat chemische producten die je voor je haar gebruikt (haarlak enzo) minder op je voorhoofd terecht komen, waardoor je huid schoner blijft en dus waarschijnlijk rustiger zal worden
Ongemerkt wrijf je je haar vaak uit je gezicht. Mensen hebben daar geen erg in. Het is niet zo zeer het vet van je haar, als wel de vingers over je voorhoofd waarmee je jezelf infecteert en de puistjes (het vuil daarvan) verspreidt.
Ik heb jarenlang pubers (rotwoord) daarvoor gewaarschuwd toen ik nog in de drogisterij werkzaam was en men om raad kwam.
Het zal dus best minder worden als je je haar knipt, omdat de neiging om je haar van je voorhoofd weg te vegen vermindert. Maar met wat langer haar en een goede hygiëne en opletten dat je er niet aankomt, kom je al een heel eind.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo heb ik het ook geleerd, plus dus.