Kan het kwaad om op een dag dat je toch niet naar buiten gaat, nachtcreme te gebruiken ipv dagcreme?

Dagcreme beschermt en verzorgt, maar bescherming niet nodig als je binnen blijft. Nachtcreme beschermt niet, maar verzorgt meer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Nóg beter is om géén crème te gebruiken. Dan leer je je huid om zichzelf te herstellen, en veroudert die langzamer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, als we eens zouden weten of dat waar is!?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geloof je nou echt dat dat spul ook maar IETS doet? Het hele idee van het hebben van een huid is dat die ondoordringbaar is en de onderdelen die van binnen zitten, beschermt tegen invloeden van buitenaf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het programma van Jetske van den Elsen ook gezien, maar echt weten doen we het pas als we ons in 2'en delen en de ene helft 'besmeren' en de andere niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb nog nooit gesmeerd. Iemand van 45 die haar huid met de mijne wil vergelijken?
Amadea
10 jaar geleden
Ik heb ook nog nooit gesmeerd, en word meestal een jaar of tien jonger ingeschat.

Het beste antwoord

Nee, dat kan geen kwaad. Je kunt nachtcreme ook gewoon overdag gebruiken, verzorging heeft je huid nodig, wat niet wegneemt dat thuis de lucht erg schoon is, denk aan vetten die spatten tijdens het koken, rokende gezinsleden, huisdieren. Bovendien zit iedereen wel een aantal malen per dag aan zijn/haar gezicht overdag, ook met minder schone handen. Maar voor een keertje kan dit zeker geen kwaad, zeker niet als je binnen blijft, een nachtcreme bevat ook geen UV factor, wat de meeste dagcremes wel bevatten, wat de dagcreme ook belangrijk maakt. Bovendien is nachtcreme veel vetter, waardoor je huid gaat glimmen en je eventuele make-up van je gezicht afglibbert, wat niet prettig is als je onverwachts bezoek krijgt, of even snel naar de winkel moet voor een boodschapje.
Maar alle nadelen zijn te overzien, je kunt probleemloos, in het geval dat jij beschrijft, je dagcreme vervangen door een nachtcreme.
Het belangrijkste van je huidverzorging blijft het reinigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huisdieren?? :) En inderdaad: het zal niet vaak voorkomen, maar eens in de zoveel tijd heb je zo'n echte thuis-dag. Zo'n regendag, zeg maar, laat uit bed etc etc. Ik ga dan geen makeup dragen, geen boodschappen doen, maar alleen wat rondlummelen. Dan zou ik wel wat extra verzorging willen ipv de bescherming.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry hoor, maar je huid heeft helemaal geen verzorging nodig. Een plens water er overheen en een waslap er langs en klaar ben je.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Huisdieren ja, een lik van je hond over je wang, een hamster, muis, rat of wat dan ook, welke door je hals kruipt, je hand over de rug van je kat, vervolgens met die zelfde hand een lok haar wegstrijken.. Overigens heeft een dagcreme naast een beschermende werking, ook een verzorgende werking, denk aan het vocht in je huid vasthouden, je huid herstellen. Een nachtcreme voedt vooral, geeft net dat beetje extra, is een aanvulling op de dagcreme. Dat je je huid niet hoeft te verzorgen, daar ben ik het niet geheel mee eens, helemaal niet zelfs. Een dagje tussendoor overslaan is geen enkel probleem. Maar stippel, jij mag dat onzin vinden, geen enkel punt. Je dient je huid minstens te beschermen tegen de zon, dit om verbranding en snelle huidveroudering te voorkomen (al is dat laatste niet bij iedereen van toepassing). Verder is het reinigen ook zeker belangrijk, om de al genoemde redenen. Er zitten veel schadelijke en vervuilende stoffen in de lucht, je tanden poets je toch ook ???
Als je wel make-up draagt, dan zorg je ervoor dat de make-up niet je poriën verstopt, dat doet een dagcreme ook met andere vervuilende stoffen. Wel bedankt voor de reacties :)