Waar kan ik shampoo laten maken?

De Kruidvat heeft mijn favoriete shampoo uit zijn stock gehaald. Heel irritant. Nu wil ik deze laten maken via de ingrediënten die op de verpakking staan, die ik NOG bewaard heb. Wie weet of en waar ik dat kan laten doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dat kan voor een particulier die hoeveelheden voor eigen gebruik wil laten maken eigenlijk niet.

In theorie zou een bedrijf als Procter & Gamble het moeten kunnen want die zijn marktleider shampoo zo'n beetje. Als je daar dus met de zilvervloot voor de deur staat (met echt heel heel heel veel geld dus) kunnen ze alles voor je maken wat je wilt.

Ik durf echter geen schatting te maken wat het je gaat kosten. Je zou moeten proberen of ze een batch voor je maken in een proeffabriek of op een laboratorium, maar zoals gezegd, de kans is klein dat ze het doen.

Alternatieven zijn TNO of laboratoria van universiteiten. Maar bij allemaal geldt dat je werkelijk krankzinnige bedragen kwijt bent, of ze moeten er op de één of andere manier iets ludieks in zien.

Wat nog een probleem is dat ik me afvraag of je het recept wel goed hebt en je hebt ook nog een protocol nodig van wanneer wat en hoe toevoegen en dat heb je niet.

Ik denk dus dat het kansloos is.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je Summo. Hier zijn de ingrediënten. Wellicht weet je een alternatief voor deze in mijn ogen zeer bijzonderen shampoo... aqua , sodium laureth sulfate , disodium laureth sulfosuccinate , cocamidopropyl betaine , sodium chloride , cocamide dea , hydroxypropyl guar hydroxypropyltrimonium chloride , citric acid , glycol distearate , cocamide mea , laureth-10 , formic acid , hydrolyzed wheat protein , panthenol , parfum , sodium hydroxide , triethylene glycol , propylene glycol , benzyl alcohol , methylchloroisothiazolinone , methylisothiazolinone , magnesium nitrate , magnesium chloride
Summo
10 jaar geleden
Ha ha, nu geef je me echt te veel eer hoor. Niet dat ik zwaar chemisch geschoold ben maar als ik die ingrediënten zie denk ik dat de meeste ook voorkomen in allerlei andere shampoos. Het gaat waarschijnlijk om een subtiel verschil van iets of een heel klein beetje van iets dat dit product speciaal maakt. De meeste ingrediënten zijn hele normale zaken op water, zeep en zout gebied. Die mooie namen maken er alleen een puzzel van. Waarom vind je hem speciaal, wast hij goed, voelt het goed aan op je haar of ruikt hij lekker?