Hoe krijg ik mijn neus wat strakker?

Ik vind mijn neus totaal niet mooi, vooral omdat het veel grote poriën bevat. Hoe krijg ik mijn huid mooi strak en mijn poriën leger?
Ik probeer soms te scrubben, maar het wordt erg droog en de poriën komen razendsnel terug. Jongen van 21.
Hier foto van de zijkant van mijn neus.

https://drive.google.com/file/d/12nzeqtSQhQ6fEhijJOX30FczMOXNAFq0/view?usp=drivesdk

2 jaar geleden
in: Huid
2K

Antwoorden (2)

Hiermee kun je het beste naar een schoonheidsspecialist gaan. Die kan je adviseren over de beste reiniging en verzorging van je huid.
2 jaar geleden
Scrubben is eigenlijk helemaal niet zo goed voor de huid op je gezicht. Scrub bevat kleine korreltjes waarmee je de huid van je gezicht 'schaaft', maar deze korreltjes zijn nooit gelijk in grootte. Als resultaat druk je sommige korreltjes (de grotere) met meer kracht tegen je huid, en laten deze dus diepere 'krasjes' achter in je huid die niet nodig zijn. Je hebt dus kans op onnodige huidbeschadiging. Wat je beter kunt doen is een (chemische) exfoliant gebruiken, zoek eens op 'BHA exfoliant'. Dit reinigt de huid van binnen uit, in plaats van vuiligheid weg te 'schrapen' zoals een scrub doet. Daarnaast zweren veel mensen op Niacinamide om poriën te verkleinen. Websites die dit soort dingen verkopen kunnen je hier veel uitleg over geven (Ik vind zelf Paula's choice heel erg goed)