Ik heb laats m'n haar zwart geverfd maar m'n haar is nu helemaal dood. Ik wil het morgen blonderen. Wat zal het effect zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een bos stro vrees ik. Je krijgt de kleur niet goed door te blonderen. Het zal oranje worden. Je kunt beter eerst de verf verwijderen, dit kan met Delor sos colour remover.
Daarna kun je je haar desgewenst oplichten, doe dat langzaam aan. Begin met maximaal 4 tinten en een week of 8 later kun je dat herhalen met nog 2 tinten. Haar dat opgelicht is, is breekbaarder dan niet opgelicht haar, hou daar rekening mee.
Zet na het ontkleuren een astint over je ontkleurde haar, dat heft het rood/oranje op.
Als je haar na het verwijderen van de zwarte verf naar je zin is, of in ieder geval acceptabel, ga het dan niet ontkleuren, je haar wordt er echt niet mooier of beter van. Als je dit toch wil doen, ga dan naar een kapper, deze kan ingrijpen als het mis dreigt te gaan.
Verzorg je haar met hydraterende maskers en gebruik shampoo en conditioner voor beschadigd haar. John Frieda heeft hier goede producten voor. Full repair heet deze.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Word zwart haar niet groen als je het blondeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zowel rood als groen worden. Daar heb je gelijk in. Bedankt voor je reactie.
Ik heb mijn haar ook jarenlang geblondeerd maar mijn haar is nooit meer gegroeid althans dat dacht ik dan, want ik zal al die tijd wel uitgroei maar nooit langer haar het bleek dus dat mijn haar afknapt. Nog steeds is het aan het afknappen. Dus waarschijnlijk kan dit ook met jouw haar gebeuren.