Kan ik deze kleur krijgen met henna?

Ik heb van mezelf donkerbruin haar maar wil graag donkerrood/paarsachtig haar hebben. Ik wil absoluut geen chemische haarverf gebruiken en ook niet ontkleuren. Ik vroeg me af of deze kleur ook met henna te creëren is op donkerbruin haar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Henna zou ik niet doen. In ieder geval niet de originele henna. Dat maakt je haar ORANJE. Wel hebben ze haarverf gebaseerd op henna. Dat gebruikt mijn zus ook(kijk eens bij de tuinen)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met henna lukt het inderdaad niet. Bovengenoemde zou je wel eens voor kunne kijken. Deze zijn niet natuurlijk, dus check goed de verpakking of je het wilt gebruiken.

Antwoorden (1)

Dat is nooit met zekerheid te zeggen. Henna is een verfstof die anders kan uitpakken op dezelfde kleur haar, bij verschillende personen.

Heb zelf met een vriendin, beide (licht) bruin haar de ouderwetse henna gebruikt (nu heb je in doosjes ook henna in bijv zwart en bruin en blond, maar degene die wij gebruikten zou in theorie rood moeten kleuren).

Mijn haar werd wel een beetje zoals op de foto, dat van mijn vriendin werd veel meer oranje.

We hadden echt min of meer dezelfde kleur daarvoor.
Dus je zult het moeten proberen (bijv met 1 streng, dat is nog wel grappig als de kleur je niet aanstaat). Probeer het niet alleen met een plukje aan de onderkant want als je haar daar droger of poreuzer is, kan de kleur ook anders uitvallen.

Henna kun je niet echt uitwassen trouwens, dus je zit er wel voor een tijdje aan vast.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Prima antwoord, ook kun je over henna niet heen kleuren met een chemische kleuring, eens henna, altijd henna.