Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dagcreme is korrelig wat kan ik doen?

Ik heb dagcrème maar als ik die opsmeer gaat het goed, maar als ik even later met mijn vingers over die creme ga, dan is het heel korrelig. Weet iemand hoe dit kan? Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
is het van die creme? of is het van je huid? hoe vaak scrub je?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan smeer je het te dik op je gezicht, neem met een spatel een beetje dagcreme uit de pot en stip ieder deel van je gezicht aan, dus 1 stip op je voorhoofd, 1 op iedere wang, 1 op de kin, 1 op de hals en 1 kleine op de neus. Verdeel dit kloppend met je vingers in de huid, op het laatst wrijf je nog 1 maal alles richting je oren. In dagcreme zit vet, als dat niet goed verdeeld wordt, dan gaat dat ophopen en aan elkaar kleven, waardoor je het velletjes of klontjes effect krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het advies ! Ik doe nu minder creme en het is veel beter nu!

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat je een dagcrème hebt die niet bij jou huid past. Als je een te droge huid hebt en je gebruikt hiervoor de verkeerde crème dan gaat het korrelen op je huid. Het kan ook zijn dat je veelste veel van de crème op je huid smeert. Iets minder smeren dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding