Wat te doen als er opgedroogde pus op mijn orgaantje zit?

Toen ik mijn nep-zilveren oorbel uit deed zat er opeens opgedroogde pus bij mijn gaatje. Als ik het aanraak dan doet het pijn en voelt het alsof het gewoon mijn huid is, ik kan het er ook niet afschrobben wat dat doet pijn. Ik wil liever niet naar de huisarts. Mijn oor zit ook te kloppen. Iemand een idee hoe ik het er toch af kan krijgen? Ik weet ook niet zeker of mijn gaatje ontstoken is! Alvast hartelijk bedankt!! Richardo

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ziet er ontstoken uit.
Je kan beter zilver nemen hoor,ik heb het ook met neppers,daar krijg ik echt last van,al na een paar uur.
Ik heb nu alleen zilver,maar je zou ook hypo-allergeen metaal kunnen nemen,wedden dat je dan veel minder last hebt?
Ik zou het nu voorzichtig schoon maken met lauwwarm water met een watje en dan ontsmetten als het niet meer zo gevoelig is.

Antwoorden (1)

De kloppende pijn verraad al dat het om een ontsteking gaat, je gaatje is dus ontstoken. Het beste kun je nadat je je handen hebt gewassen, je oor schoonmaken met zeezout opgelost in water (doe 1 theelepeltje zeezout in een klein glaasje, giet daar kokend water op, roer door met een schoon lepeltje), laat dit afkoelen en giet dit dan over je gaatje, of drenk een steriel gaasje in de zoutoplossing en leg dat even op het wondje. Maak ook een oorbel van chirurgisch staal, goud of zilver schoon en doe dat in je oor. Herhaal dit 2 keer per dag. Blijf buiten het schoonmaken van je gaatje met ontsteking af. Je kunt je oor nadat de ontsteking over is, hier ook mee behandelen, om latere ontstekingen te voorkomen.

Toegevoegd na 2 uur:
Het opgedroogde pus, verdwijnt ook door het schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ziet er ook echt ontstoken uit,helemaal rood,ik heb het ook zo gehad.
Ik had bij elkaar 6 gaatjes,maar ik heb er 1 dicht laten groeien,bleef pijn doen.
Gewoon voorzichtig schoonmaken en dan ontsmetten als het niet meer zo gevoelig is.
Ik gebruik Sterilon om te ontsmetten,maar dat is wel pijnlijk als het ontstoken is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zout prikt ook op een wondje. Maar het verschil met Sterilon hiervan, is dat Sterilon kan gaan irriteren, waar de kans met zeezout veel minder op is.