Wat te doen als er opgedroogde pus op mijn orgaantje zit?

Toen ik mijn nep-zilveren oorbel uit deed zat er opeens opgedroogde pus bij mijn gaatje. Als ik het aanraak dan doet het pijn en voelt het alsof het gewoon mijn huid is, ik kan het er ook niet afschrobben wat dat doet pijn. Ik wil liever niet naar de huisarts. Mijn oor zit ook te kloppen. Iemand een idee hoe ik het er toch af kan krijgen? Ik weet ook niet zeker of mijn gaatje ontstoken is! Alvast hartelijk bedankt!! Richardo

Weet jij het antwoord?

/2500

De kloppende pijn verraad al dat het om een ontsteking gaat, je gaatje is dus ontstoken. Het beste kun je nadat je je handen hebt gewassen, je oor schoonmaken met zeezout opgelost in water (doe 1 theelepeltje zeezout in een klein glaasje, giet daar kokend water op, roer door met een schoon lepeltje), laat dit afkoelen en giet dit dan over je gaatje, of drenk een steriel gaasje in de zoutoplossing en leg dat even op het wondje. Maak ook een oorbel van chirurgisch staal, goud of zilver schoon en doe dat in je oor. Herhaal dit 2 keer per dag. Blijf buiten het schoonmaken van je gaatje met ontsteking af. Je kunt je oor nadat de ontsteking over is, hier ook mee behandelen, om latere ontstekingen te voorkomen. Toegevoegd na 2 uur: Het opgedroogde pus, verdwijnt ook door het schoonmaken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100