waar is een bad bruisbal goed voor?

ik heb deze gekocht maar waar is een bad bruisbal nu eigenlijk goed voor. Word je huid er bijvoorbeeld zacht van? ik zou dit graag willen weten want als het uiteindelijk nergens voor dient heb ik er nog niks aan en zal ik deze niet meer kopen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (1)

De combinatie ballen en bad is misschien niet zo voor de hand liggend, maar toch zijn er diverse ballen die je kunt gebruiken bij het nemen van een bad. Als je van plan bent om jezelf eens heerlijk te verwennen met een warm bad kun je in plaats van badzout ook eens denken aan een bruisbal. Een Bruisbal is een bal voor in bad, hoofdzakelijk bestaande uit natriumbicarbonaat wat verantwoordelijk is voor het "bruisen". Wanneer deze stof oplost in water - het water van je bad - heeft het gasvorming tot gevolg, aldus wordt het bruisend effect verkregen. Daarnaast bevat een bruisbal etherische oliën, bloemenextracten en kruiden of specerijen of kleurstoffen die het badwater een kleurtje geven. Bruisballen wegen gemiddeld zo tussen de 100 en 250 gram.
Een Bruisbal wordt ook wel "Bath Bomb", "Fizz Ball" of "Fizz Bomb" genoemd. Bruisballen zijn een relatief nieuw en succesvol product in de luxe bad industrie. Ze zijn een vrolijk en kleurig alternatief voor het badzout. Een warm bad met een bruisbal erin werkt zeer ontspannend en is dankzij de toevoeging van diverse ingrediënten een weldaad voor je huid. Een bruisbal zorgt voor een milde reiniging.

Er zijn behalve gewone bruisballen ook nog heel bijzondere bruisballen. Veel van deze bruisballen zijn van het merk Lush. Een Brits bedrijf dat gespecialiseerd is in de vervaardiging van velerlei artikelen op cosmetica gebied. Lush is bekend om de vele handgemaakte badproducten die bovendien vers bereid zijn en dierproefvrij. Lush heeft een groot assortiment bruisballen en met feestdagen (Kerst, Pasen) worden altijd bijzondere ballen op de markt gebracht. Hieronder staan een paar bijzondere bruisballen (niet alleen van het merk Lush) met een korte beschrijving.

Glitter Bruisbal
Er zijn ook bruisballen met glitters erin om je bad-gebeuren nog "cooler" te maken en een feestelijk effect te geven. Een voorbeeld van zo'n bruisbal met glitters is de Youki-Hi, een bruisbal met gouden glitters en rood gekleurd zeezout.