Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik niet goed zittend haar voorkomen na slapen?

Mijn haar zit goed, tot ik geslapen heb.
Daarna moet ik het wassen.
Het plakt dan aan mijn gezicht en wil niet meer goed zitten.
Hoe kan ik dit voorkomen zodat ik niet elke dag mijn haar hoef te wassen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
560

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als het haar gewend is om iedere dag gewassen te worden zul je dit moeten afbouwen. De talgproductie past zich aan aan hoevaak je het wast. Er ontstaat sneller een natuurlijke vetlaag om het haar te beschermen, aangezien die vetlaag elke dag weg gewassen wordt. Ga je je haar minder vaak wassen, wordt ook de talgproductie minder. Dit zul je wel moeten afbouwen omdat het haar nu gewend is aan dagelijks wassen. Zit je haar 's morgens vaak in de klit zou je een satijnen kussensloop om je kussen kunnen doen, katoen is vaak ruw en veroorzaakt klitten. Ze zeggen dat het haar er ook van gaat glanzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus. Dat wassen is inderdaad het grootste probleem, hier nog meer goede tips: http://www.misslipgloss.nl/vet-haar/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad niet elke dag wassen is heel slecht voor je haar.
Wat je ook kunt proberen is een panty over je hoofd doen tijdens het slapen dat help meestal ook.
Succes
Zelf gebruik ik altijd droogshampoo de volgende ochtend. Het poeder zuigt het vet op je hoofdhuid op waardoor je haar weer fris lijkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding