Welke leeftijd is het het handigst een tattoo te nemen ivm het groeien van het huid?

Ik hoorde dat het niet handig is om een tattoo te nemen voor een bepaalde leeftijd doordat je huid nog wat doorgroeit. De tattoo zou er over een aantal maanden niet meer mooi uitkomen te zien ofzo. Komt dat door de doorgroeiende huid? en wat voor leeftijd is dan handig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (3)

Ik had toen ik 14 was mijn allereerste tattoo. Deze is nooit 'uitgerekt' oid, dus het lijkt mij grote onzin. Wel is het zo dat je in een goede tattooshop minstens 16 jaar moet zijn voor een tattoo en alleen met toestemming van je ouders. Krijg je geen toestemming, dan moet je 18 zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb op mijn 14 jarige leeftijd (papa) op mijn arm laten zetten omdat hij toen overleden was, (uiteraard met toestemming van mijn moeder)

Ik ben nu 23, en de 2 P's zijn heel erg uitgerekt en lelijk geworden, ik was op mijn 14e ongeveer al 1meter 73, en nu 1 meter 79, de 7 centimeter verschil heeft me tatoo erg lelijk gemaakt.

Ik zou officieel geen leeftijd kunnen noemen, gezien het afhankelijk is van je groei.
Ik stel voor pas vanaf je 16e een tattoo te late zetten (mits je bijna net zo groot bent als je ouders) zo voorkom je een groeispurt,
Indien je 16 bent, maar nogsteeds erg klein, raad ik het alsnog af, want je groeit door tot je 21ste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je mag officieel een tattoo (met toestemming) laten zetten vanaf 16 jaar, zonder toestemming vanaf 18 jaar. Ik zou minimaal wachten tot je 18e jaar, omdat je lichaam nog flink kan groeien.

Eigenlijk ligt het ook wel erg aan de plaats waar je het laat zetten. Ik vermoed dat de huid en omvang van een voet minder makkelijk 'rekt' dan een buik.