Heeft iemand dé tip tegen structureel kapotte lippen?

Ik heb het gehele jaar, maar nu extra erg, kapotte droge lippen. Iemand een handige truc/middeltje?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (5)

Niet je lippen likken en regelmatig insmeren met vasline met aloevera
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn echtgenote is zeer goed geholpen met Cicalfate:zo vaak als mogelijk de lippen mee invrijven.
Een geavanceerde herstellende crème voor gewonde huid versnelt herstelproces door het behoud van een optimale helende omgeving voor de huid biedt een gezond milieu huid om een ​​mogelijke besmetting Sterk geconcentreerd met Avène Thermaal water te kalmeren de huid Voorkomt tekenen van littekens Maakt de huid rustig, zacht en comfortabel te verminderen Zonder parfum, zonder bewaarmiddelen, zonder kleurstoffen, hypoallergeen en niet-comedogeen Om gebruik te maken: Breng dag en nacht om de getroffen gebieden.(in dit geval de lippen).te bestellen via apotheek of online.
fremar
10 jaar geleden
Zes tips om droge lippen te voorkomen en tegen te gaan.

1. Lippenbalsem

De nummer 1 regel: verzorg je lippen met een krachtige en vettige lippenbalsem. Masseer goed in. Zorg ook dat je voor het slapen gaan een laagje op je lippen smeert, zodat het 's nachts goed kan inwerken en je de volgende dag met een gezond paar lippen opstaat.

Nog beter is een vettige lippenbalsem die een SPF bevat. Ook in de winter kan de zon krachtig zijn en door een lippenbalsem met SPF te gebruiken, voorkom je nare scheurtjes in je lippen. Gebruik een lippenbalsem met een factor van minstens 16.

2. Vitamine B

Zorg daarnaast dat je genoeg vitamine B, ijzer en vette zuren binnenkrijgt. Een tekort aan een van deze stoffen kan namelijk gescheurde lippen veroorzaken. Vitamine B zit bijvoorbeeld in groenten, melk, eieren, kaas, vlees, noten paddenstoelen, rijst, aardappels en bananen. IJzer vind je in vlees (rund- en lamsvlees), vis, gevogelte, volkorenbrood en groenten als broccoli en sperziebonen. Uiteraard kun je ook supplementen slikken.

3. Drink water

Uitdroging kan ook zorgen voor kloofjes in je lippen. Probeer daarom zeker 1,5 liter water per dag te drinken om je lippen fris en fruitig te houden.

4. Lippen deppen

Het klinkt wat vreemd, maar een natte doek op droge lippen doet wonderen. Bevochtig een doek en dep deze licht op je lippen. Smeer vervolgens wat lippenbalsem op je lippen. Herhaal dit elk uur.

5. Lippen poetsen

Een beetje raar, maar wel effectief: pak een tandenborstel en wrijf zachtjes over je lippen. Zo verwijder je dode cellen die je lippen een uitgedroogde en korrelige look geven.

6. Voedende lipsticks

Ben je klaar met lipsticks die na een uur als een soort Sahara op je lippen liggen? Ga eens op zoek naar een vochtinbrengende lipstick mét lippenbalsem. Ze bestaan én houden je lippen zijdezacht in de winter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ghee of kokosolie.

Ghee werkt bij mij het best. Veel geprobeerd maar ik als ik niet bleef smeren gingen ze zo kapot dat het ging bloeden. Nu hoef ik bijna nooit meer te smeren.

Toegevoegd na 34 seconden:
ps. te koop in natuurvoedingswinkels
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan zijn dat je huid parafine afhankelijk is geworden. Zoek een lippenbalsem zonder parafine. En bouw het gebruik van dit soort middelen af, zodra je lippen weer in orde zijn.