Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen prikkende ogen door creme?

Ik heb net (dag)creme op gedaan en het is perongeluk ik mijn ogen terecht gekomen,
Mijn ogen zijn nu helemaal rood en het prikt heel erg en water helpt ook niet.
Wat kan ik ertegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

niets, het oog gaat doormiddel van het oogvocht je oog reinigen, morgen zul je wel een hoop viezigheid in je ooghoeken zien..
gewoon met rust laten, komt vanzelf goed...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jij ook...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Smeer in het vervolg je creme niet verder dan je oogkas, die kun je voelen, dat is het bot wat om je oog zit, dan voorkom je het de volgende keer... +

Andere antwoorden (2)

blijven spoelen en tijd geven. je lichaam ( oog) heelt het zelf, maar dat heeft wat tijd nodig. ( In Azie doen ze theezakjes op de ogen ( niet te heet) dat schijnt ook te trekken wat er niet in hoort te zitten. Maar weer anderen doen het tegen rimpels. Als je morgen nog steeds last hebt, zou ik even naar de dokter gaan...

Toegevoegd na 1 minuut:
en probeer zoveel mogelijk te tranen. ( evt een stuk buiten lopen met je ogen wijd open kan het proces versnellen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spoel je oog lang uit met lauw water onder de kraan. Dagcreme is niet vet dus lauw water moet genoeg zijn. Ik zou het niet laten zitten, want er zitten wel degelijk onderdelen in die prikkelen. Dan zou je gaan wrijven en dat is slecht voor je oog.
(Lees meer...)
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding