puist wordt droge plek en blijft lang zitten! Wat moet ik erop smeren?

Ik heb dit 2x al gehad on 3 jaar. Een puist die zolang blijft zitten en heel droog wordt met velletjes en de puist verdwijnd maar de plek is heel rood en droog. En het ergste is het blijft zolang zitten. Niet een weekje zoals bij een normale puist maar wel 1 maand. Ik trek de droge vel eraf dat kan gewoon met een pincet en dan smeer ik er yoghurt met zeezout op werd heel reinige d maar toch duurt het zolang. Even een tip ook nog smeer GEEN sudocreme of tandpasta op of andere producten voor puisten want dan word het nog droger en gaat het ook niet weg! Maar iemand een idee van hoe en wat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sudocrem is niet speciaal tegen puisten, van tandpasta droogt de puist in, maar niet van Sudocrem, Sudocrem is op basis van zinkzalf wat juist prima verzorgd, heeft tevens een antibacteriële werking en zorgt dat de plekjes minder rood worden. Maar ja, als je dat niet wil..

Antwoorden (2)

Nestosyl zou een goed middel voor jou kunnen zijn, dit is een wondzalf die genezend werkt, maakt de huid zacht, maar droogt de huid niet uit. Het is wel een vrij vette substantie, die je dus het beste 's nachts aan kan brengen, omdat ook dit een wittig laagje achterlaat. Werkt ook goed tegen de losse velletjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens pure aloe vera gel. Aloë vera heeft een antibacteriële werking en heeft eigenschappen waardoor wondjes beter/sneller genezen, zelfs al bestaande littekens. Aloe vera bevat vitamine A, C en E en heeft een anti-verouderende werking. Ook werkt het super tegen acne en puistjes.

Ook kan je havermout proberen te gebruiken. (werkte bij mij super!)
Hier een filmpje: http://youtu.be/7e5_RVBwNjE

Vitamine e werkt ook heel goed tegen de plekjes. Dit zit vooral in arganolie en in kokosolie.

Succes! :)