Bij het apparaat wordt een handleiding meegeleverd. Het is aan te bevelen die te lezen en wat erin staat op te volgen. Zo'n handleiding heb ik gevonden voor de Silk'n Glide en de Babyliss Homelight. Daar staat het onder meer volgende in:

De eerste vier behandelingen moeten een tussenperiode van 2 weken hebben. De volgende zeven een tussenperiode van een maand.

Een te behandelen zone meer dan 1 of 2 keer per week behandelen geeft geen betere resultaten en kan leiden tot ongewenste effecten: roodheid, huidirritatie, toenemende gevoeligheid van de huid, overmatige roodheid, brandwonden, blaren, veranderingen in huidskleur (hyper- of hypopigmentatie) en zwellingen.

Dagelijks behandelen zal zeker zodanig pijnlijke bijwerkingen veroorzaken dat je er gauw spijt van zult krijgen. Het is ten zeerste aan te bevelen die minimal 2 weken tussenperiode aan te houden!
Amadea