Harsen doe je als volgt: Je brengt de warme hars/wax aan op de gewenste plek met de haargroeirichting mee, vervolgens doe je een daarvoor bedoeld katoenen strookje met de haargroeirichting mee over de hars/wax, dit wordt stevig aangeduwd tijdens het aanbrengen. Dan trek je de strook zo dicht mogelijk bij de huid, snel van het lichaam af, tegen de richting van de haargroei in. Terwijl je de huid strak houdt. Als het hele gebied geharsd/gewaxd is, dan haal je met een olie de overtollige hars van het lichaam af.
Het verschil zit hem niet in de haren, maar in het werk. Bij vrouwen wordt het schaamhaar van het schaambeen verwijderd en het haar dat doorloopt op buik en liezen. Bij mannen waar de brazilian wax, boyzilian Wax wordt genoemd, wordt meer geharst/gewaxt, namelijk de haren van het schaambeen, penis, scrotum, het gebied tussen het scrotum en de anus, bilnaad, liezen en rond de anus. Dat kost meer tijd en materiaal en daarom ook meer geld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is veel zwaarder werk! De haren zitten veel vaster en vaak zwaar tillen. En natuurlijk om een drempel op te werpen. Schoonheids specialistes, doen het niet graag bij een man uit angst voor compromitterende situaties.