Weet iemand waar bij kruidvat je de huid, haar en nagel pillen kan halen zonder biergist?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je? Dan vraag je toch even aan het personeel waar het staat?! Of bedoel je misschien dat niet elk filiaal dit product verkoopt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon gezond eten... Die pillen halen niets uit. Kosten alleen geld
Ritsuka
11 jaar geleden
De biergist is het 'huid' gedeelte, dan moet je pillen voor alleen nagels halen.
En goede voeding is inderdaad de basis, dit kan wel ter ondersteuning, maar probeer eerst voeding goed te krijgen,

Antwoorden (1)

Vroeger werd gedacht, dat vitamine B12 DE vitamine zou zijn voor gezond haar en een gezonde huid en nagels. Recenter onderzoek toont aan, dat dit kennelijk niet zo is, zie ook de bron. Als je denkt, dat je een tekort hebt, dan is dit via de huisarts en bloedonderzoek vast te stellen.
Het zou dus kunnen zijn, dat je, gezien je vraag, zoekt naar die vitamine B12.
Maar het blijkt, dat wij voldoende B12 binnenkrijgen als we gezond en gevarieerd eten.

http://www.vitamine-info.nl/nieuwsartikel/article/12-feiten-over-vitamine-b12-90

12. Extra vitamine B12 heeft geen invloed op haar, huid en nagels
In het algemeen geldt dat gezonde voeding belangrijk is voor een gezonde hoofdhuid en gezond haar. Bij het Vitamine Informatie Bureau komen regelmatig vragen binnen over het nemen van extra vitamine B12 voor de huid, haren en nagels. Vitamine B12 wordt echter niet direct in verband gebracht met haar, huid en nagels. Andere vitamines en mineralen spelen hierbij wel een rol: bijvoorbeeld retinol (vitamine A), riboflavine (vitamine B2), niacine (vitamine B3), biotine (vitamine B8), pantotheenzuur (vitamine B5) of ijzer.