Afhankelijk van de lengte die je wilt voor je extensions en de manier van inzetten.
manieren:
plakken - vlechten - waven - klips

plakken is ideaal, ook bij kort haar. met haarlijm kun je de ext. op je hoofdhuid plakken, dit blijft een aantal dagen zitten. daarna kun je de ext. gewoon wassen en opnieuw gebruiken.

waven: ze naaien de ext. in je haren. dit maakt je haar kapot, wel blijft het lang zitten.

Vlechten: ext. worden ingevlochten tegen de hoofdhuid aan, dit is ideaal als je (maximaal) schouderlengte hebt. want als het haar te zwaar is, zakt het sneller uit.

klips: Dit zijn ext. bevestigd aan klipjes, die je in je haar schuift. dit kan in principe met elke lekte haar waar je klipjes in kan vastklikken.

TIP: bepaal een goede lengte voor je ext. een te groot verschil valt op. Je zou er dan bijvoorbeeld wel laagjes in kunnen knippen om het minder op te laten vallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het antwoord hangt af van het type haarverlengingen. De vereiste startlengte voor het natuurlijke haar kan gaan van een goede 2 cm tot 10 à 12 cm, afhankelijk van het soort methode en van de kapper. Een voorbeeld: er zijn kappers die dezelfde methode gebruiken; de één heeft 8 tot 10 cm lengte nodig, terwijl de ander beweerde dat hij de extensions kon aanbrengen op haar van slechts 3 cm lang. Sommige methodes vereisen haar dat langer is dan bij sommige andere methodes en de lengte van uw haar bij de start kan de look van uw resultaten beïnvloeden.

Hoe korter uw haar is, hoe waarschijnlijker het is dat u het haar met laagjes zult moeten blenden om te vermijden dat de extensions duidelijk zichtbaar zijn. Vooraleer u een kapper kiest, vraagt u best naar voor-en-na foto’s en naar foto’s van klanten die dezelfde haarlengte als u hadden bij de start. Zo hebt u een beter idee van de vaardigheden van de kapper en weet u wat u mag verwachten als resultaat.

Het kan dus vanaf ruim 2 cm, maar er moet genoeg ruimte zijn om de extensions te plakken, dat moet aan het haar kunnen hechten om de extensions stevig te laten zitten. Het mooiste is al je haar al enigszins op lengte is (minimaal 10 cm), om een natuurlijk resultaat te kunnen bereiken en zodat de extensions niet te zien zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het mooiste zijn extensions van echt, menselijk haar, hiermee kun je alles doen, wat je ook met echt haar kan doen. Op alle manieren stylen, verven en knippen. Zelfs zwemmen kan hiermee.