Kan ik bedorven kokosolie nog voor mijn haar gebruiken?

Ik heb nog kokosolie staan maar die heeft de houdbaarheidsdatum al meer dan twee jaar overschreden. Eetbaar is het dus waarschijnlijk niet meer maar kan ik dit niet gewoon nog voor mijn haar gebruiken of niet?

Toegevoegd na 14 uur:
oeps... ik lees net dat de houdbaarheidsdatum van 2005 was. Dus al 8 jaar

Toegevoegd na 14 uur:
het flesje is wel nog nooit opgedaan

Toegevoegd na 14 uur:
het flesje is wel nog nooit opgedaan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
13.5K

Het beste antwoord

Kokosolie is zeer stabiel, geoxideerd (ranzig) zal het nog niet zijn.
Als het niet meer eetbaar is, is dat omdat een product bedorven is. In dit geval door bacteriën en/of schimmels, ook daar is het ongevoelig voor, maar in dat geval wil je het ook niet meer in je haar smeren.

Waarschijnlijk is het nog eetbaar (voor de zekerheid toch maar niet doen) en kan je het dus ook nog in je haar smeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die olie hoeft niet bedorven te zijn, maar de smaak zal wel achteruit gegaan zijn. Ruik gewoon eens, en ruikt hij nog goed dan kun je hem gebruiken. Als hij koel heeft gestaan kan hij wat dikker/troebel of zelfs helemaal wit zijn, als hij wat warmer wordt verdwijnt dat