Is een duurdere droogshampoo minder schadelijk voor je haar?

Sinds een paar maanden gebruik ik droogshampoo, maar ik heb het gevoel dat het erg slecht voor mijn haar is. Toen ik mijn kapper ernaar vroeg, zei hij dat het goedkope spul van de drogist alcohol bevat en het haar uitdroogt, maar dat hun dure huismerk dat probleem niet heeft. Slaat dit ergens op of is dit gewoon een verkooppraatje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

In bijna alle droogshampoo's zit alcohol. Alcohol droog vaak een beetje uit (huid en haar), maar vervliegt ook snel. Het is dus niet heel goed voor je haar, maar als je droogshampoo niet ontzettend vaak gebruikt kan het geen kwaad. Droogshampoo is sowieso niet bedoeld als vervanger van het wassen met water. Iedere dag gebruiken is dus niet goed, maar een paar keer per week kan geen kwaad. In de droogshampoo van de kapper zit geen alcohol dus dat is iets beter voor je haar, maar als je geen tonnen wilt uitgeven aan het huismerk kun je net zo goed de droogshampoo van de drogist gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het kiezen van het beste antwoord twijfel ik een beetje tussen deze en Kapperkort. Eigenlijk heb ik aan de combinatie van de twee antwoorden het meest. Maar jij stipt hier de belangrijkste punten aan, en daar kan ik verder mee experimenteren. Dus bedankt!

Andere antwoorden (3)

Nee en ja !.duur is geen garantie voor goed . En Anders om . Ja er zijn grote verschillen in bestanddelen in een droog shampoo . Maar vraag of je het mag proberen , dat alcohol verhaal valt wel mee dat vervliegt direct . Maar de geur stoffen om de muffe geur te maskeren maar vooral hoeveel moet je gebruiken voor een goed resultaat en het makkelijke uitborstelen en de glans is voor jou vergelijkbaar . Ps gebruik droog shampoo niet meer dan 2 x achter elkaar het reinigt je hoofdhuid niet .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak zullen shampoo's dezelfde basisingrediënten bevatten. Er zijn dan dure en goedkope varianten terwijl er in het resultaat dan weinig of geen verschil zit. De toevoegingen, geuren kleuren enz. verschillen. Wil je een hele milde, natuurlijke shampoo met zo min mogelijk synthetische toevoegingen, dan ben je iets duurder uit. Meer dan 6 Euro uitgeven voor een shampoo is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat hier om zgn. 'droogshampoo', wat hel iets anders is dan een shampoo waarmee je je haar wast. Volgens mij heb jij het over het laatste.
Ik weet het niet precies,
Maar wat altijd nog een fantastische oplossing is:
ANDRÉLON! andrélon is heel goed, ik heb zelf stijl haar, en al die reclame filmpjes kloppen wel, mijn haar glimt, en als ik er met een borstel door ga, zit er geen enkele knoop in!
Ik gebruik : Shampoo en crémespoeling om de dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En gebruik je ook droogshampoo? Van dat witte poeder waardoor je je haar niet hoeft te wassen wanneer het vet is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind de andrelon shampoos ook fijn als goedkope vervangers daar in tegen vind ik de droogshampoos van andrelon erg tegen vallen zelf vind ik tot nu toe de droogshampoos van Batiste het fijnste ik gebruik nu de blush variant (gewoon te koop bij kruitvat) En zoals al eerder aan werd gegeven het is niet ter vervanging van echt wassen maar meer als nood oplossing. Of om te gebruiken tussen de was beurten door.
Want de dag na dat ik droogshampoo heb gebruikt vind ik het echt het fijnste om een mijn haar gewoon te wassen. Liefs,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar heb ik wat aan. Dank je, Bonita.