Hoe verzorg je een (cosplay) pruik?

voor sinterklaas krijg ik een hatsune miku cosplay! (^o^)
alleen ik heb geen idee hoe ik de pruik moet verzorgen.
ik heb geen 'hoofd' waar de pruik op kan maar wel een paspop (waar overigens geen hoofd op zit.) en moet je de pruik borstelen? zo ja; hoe? zo nee; wat moet je dan doen?
De pruik bestaat uit een korte pruik en 2 hairextensions (allebei 120 cm lang) (zie afb.)
x.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Maak het haar vochtig door met je handen lauw water over het haar te spoelen, doe er vervolgens babyshampoo in en haal dit voorzichtig door het haar, spoel het haar daarna met lauw water weer uit.
Je kunt kammen door eerst wat conditioner aan te brengen en vervolgens met je vingers of grove kam het haar door te kammen.
In model brengen kan met behulp van de fohn op een lage stand (anders smelt de pruik) en eventueel met behulp van rollers.