Watvoor penseel/kwast schminken?

Ik heb schmink gekocht, alleen nu heb ik nog geen kwast. Kan ik gewoon een normale penseel kopen of zijn er voor schmink speciale gemaakte kwasten van een ander materiaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Penselen zijn verkrijgbaar in allerlei vormen en maten, dus welke heb je nodig? Allereerst moeten grime penselen van goede kwaliteit zijn, meestal
met een kwast van synthetisch filament of van roodmarterhaar, die zijn zacht genoeg voor de tere kinderhuidjes. De bus (het ijzeren gedeelte tussen
penseelhaartjes en de steel) moet gemaakt zijn van messing en daarnaast moet de penseel goed geperst en gelijmd zijn zodat je geen haartjes verliest en de bus niet losraakt van de steel! Je gebruikt een universele ronde penseel met een spitse punt voor fijne details, voor druppels en de dikkere lijnen, en een platte of kattentong penseel om te werken met de Multi Color techniek. Naarmate je meer ervaren wordt, merk je dat je meer speciale penselen nodig hebt om gemakkelijker tot mooie resultaten te komen. Een waaiervorm penseel voor een vlindervorm, veren en vacht effecten, een sponsmop om cirkelvormen te maken. Een kattentongpenseel voor jaguar en

lieveheersbeestjes stippen, enzovoorts.

Op onderstaande bron wordt uitglegd wat voor soort penselen er allemaal zijn voor schmink.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Even zonder bronnen te gebruiken: volgens mij kan je gewoon elke kwast gebruiken die niet te hard is voor je gezicht :)