Ik wil naar een schoonheidssalon maar ik schaam mij er voor om er heen te gaan. Wat moet ik doen?

Mijn huid is er duidelijk op achteruit gegaan, ook al ben ik pas 17. Ik heb een goed en vertrouwd advies nodig, zodat ik hier wat aan kan veranderen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Antwoorden (5)

Waarom zou je je ervoor schamen? Je gaat naar iemand toe die daar zijn/haar geld mee kan verdienen, die is dus vooral erg blij met jou. Verder is dat zijn/haar beroep, ze vinden het leuk om jou te adviseren en je verder te helpen zodat je over een poosje weer blij bent met je huid, goed voor de dag kan komen en je nergens voor hoeft te schamen.

Gewoon gaan, dan heb je het maar achter de rug!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Dat je je schaamt om naar een schoonheidssalon te gaan, komt door het feit dat je je zeer onzeker voelt voor wat betreft je uiterlijk.

Maar waarom denk jij dat er schoonheidssalons bestaan? Ja, juist voor mensen die er zelf van overtuigd zijn dat ze er met enige extra zorg nòg beter uit kunnen zien.

Waarom zou je dan geen gebruik maken van de mogelijkheid er veel leuker uit te kunnen gaan zien.

Doe het gerust maar. Ik denk dat er geen spijt van zult hebben.

En...ALS het achter de rug is en je zelfvertrouwen is volkomen hersteld.. zet je gewoon een leuke foto van jezelf op het profiel van GV.

Doen hoor!!! Groetjes,

Ton
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou algemeen is het advies om NIET een foto van jezelf ergens zomaar zichtbaar voor iedereen op internet te plaatsen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoelde natuurlijk dat iemand iets dergelijks kan doen als blijk van zelfoverwinning. Èn van hersteld zelfvertrouwen Bovendien hoeft zulks niet blijvend te zijn. Het kan b.v. ook om een minuutje of vijf à tien gaan. Mijn "Doen hoor!!! " slaat natuurlijk het bezoeken van de schoonheidssalon en niet op het plaatsen van de foto.. Groetjes,
Ton
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Pelle, Ik vind het net van kracht en zelf-vertrouwen getuigen dat ik wél met mijn eigen naam én foto online communiceer.
Het is maar naar wiens raad je wil leven hé ;-)
Ik begrijp jouw redenering wel hoor maar ik leef er niet naar omdat ik me sterker dan die angst voor eventueel misbruik door derden heb gemaakt. @TonRijkers Ik vind jouw antwoord inspirerend en motiverend, waarvoor + Liefs en fijne dag nog!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat niet om angst, het is gewoon dom (vind ik), verder is jouw foto zo vaag dat ik echt niet kan zien of je net naar de schoonheidsspecialist bent geweest ;) Ik leer mijn kinderen dat je geen enkele prive informatie over jezelf openbaar op internet moet zetten dus die informatie geef ik ook hier door. Geen foto, geen adres, geen telefoonnummers etc etc
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iedereen is vrij te doen wat hem/haar goeddunkt..en de mensen die vrees hebben hun afbeelding/foto te tonen, zijn er dus ook vrij in dat niet te doen.
Groetjes,
Ton
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ton: het ging er mij om dat ik afraad om mensen op te roepen foto's (en andere prive-informatie) van zichzelf op internet te zetten. Dat is alles. Wat jij doet moet jij weten maar je moet dit niet oproepen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is voor mij allang okay, hoor. Daaaaaaaaaaag
Er zijn ook vrouwen die aan huis een schoonheidssalon hebben. Je bent de enige klant en niemand ziet je. Probeer het daar eens!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
Mijn moeder is schoonheidsspecialist, en er zijn veel mensen die t niet leuk vinden omdat sommige behandelingen zeer kunnen doen, maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand zich ervoor schaamt!
Het is heel normaal om er heen te gaan! En die specialist heeft heus alles al gezien wat betreft "huid"
Je schaamt je toch ook niet als je naar de tandarts gaat voor mooie tanden.
Zou me er maar niet te druk over maken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan ook eerst per mail of telefonisch contact opnemen met een schoonheidssalon naar jouw keuze.
Je legt hen dan gewoon eerlijk uit hoe jij je thans voelt als je aan zo'n bezoekje denkt.
Let tijdens dat gesprek goed op hetgeen jij voelt.
Voel jij je tijdens dat telefoongesprek reeds ongemakkelijk dat is dit niet de best bij jou passende oplossing.
Idem dito voor de reactie per mail.
Indien jij je niet opgelucht voelt vanwege hun reactie dan sluit je ook die optie uit tot je contact hebt gemaakt met iemand waarbij jij een aangenaam bevrijdend gevoel krijgt.

Let op...
als je dan daadwerkelijk naar die specifieke persoon gaat dan kan het nog zijn dat je twijfels weer de kop op steken.
Maar...
dan heb je wel iets om naar terug te koppelen.
Met name:
dat zalige bevrijdende gevoel dat je had bij het eerste virtuele contact.
Hou dat gevoel lang genoeg vast zodat jouw drang om er naar toe te gaan weer kan groeien.

Deze techniek kan je in eender welke situatie toepassen waarbij jij je onzeker voelt.
Het werkt altijd in jouw voordeel omdat je keuzes leert maken die naar Jouw gevoel het best bij jou passen.

Je zal ook nadien nog vaak genieten van dit eerste bezoekje aan het schoonheidsinstituut want je hebt ook via deze weg een aantal bemoedigende reacties gekregen die jou zeker zullen helpen om dit bezoekje als één groot verrassingsfeest te ervaren ;-)

Liefs, Geniet en veel Succes ermee!