Is haar uitval door stress, en ondervoeding, permanent?

Ik heb plots haar verdunning en mijn haarlijn is iets hoger. Had ondergewicht deze hele maand. En veel haar in het douche putje ineens

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
je hebt ondergewicht, maar eet je verder wel gezond en genoeg?
als je gaat werken aan je voeding, genoeg eten en proberen je vitamines binnen te krijgen, zal het vanzelf beter gaan lijkt mij
Amadea
10 jaar geleden
Dat je haarlijn al op jonge leeftijd gaat wijken kan ook genetisch bepaald zijn. Dat valt dan niet te voorkómen. Maar haaruitval door slechte voeding herstelt wel weer als je goed gaat eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké bedankt voor de reacties. Ja ik eet weer goed! Ik heb ook weer meer gevoel bij de haarzakjes, maar ik voel geen stoppels! Ik blijf positief

Antwoorden (3)

Had ik ook.
Het kan helpen om je haar los te laten hangen in plaats van in een staart of vlecht ofzo. Dat hielp bij mij enorm goed!
Je kan ook zinkpilletjes nemen, maar ik ben daar heel erg ziek van geweest! Maar als je een sterke maag hebt moet je daar vast wel tegen kunnen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hoeft niet per se blijvend te zijn. Door stress kan je haarverlies en ondergewicht krijgen doordat je lichaam niet alle voedingsstoffen en vitaminen meer uit het voedsel haalt. Stress berooft je lichaam vooral van vitamine B. Dat heb ik ook gehad in een stressvolle periode. Hele plukken kwamen uit mijn hoofd tijdens het kammen en ik was in 3 weken 9 kilo afgevallen Je kan een hoog gedoseerde vitamine B-complex proberen. Dit moet je wel minstens 3 maanden gebruiken om de tekorten weer aan te vullen. Nooit geschoten is altijd mis en het kan geen kwaad om langere tijd een hoge dosering vitamine B te slikken. En vooral goed blijven eten!
Bij mij ging het uiteindelijk over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ik zat ook te veel achter de computer mijn hoofdhuid was strak. In beweeg nu weer en ik eet weer goed. Ik krijg nu weer puistjes ( ook in mijn haar haha) dus er weer sprake van goede doorbloeding in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mag ik vragen hoe oud je bent en hoeveel je bent afgevallen. Goed te horen dat je weer goed eet en voldoende beweegt!
ALs je gezond eet en ook multivitaminen slikt kom je geen voedingsmiddelen tekort,je hebt ook vitaminepillen speciaal voor sterker haar en nagels ,let wel op voedingssuplementen zijn nooit een vervanging voor gezonde voeding,ga langs je huisarts en vraag of hij of zij je kan doorverwijzen naar een goede dietist om je voedingspatroon onder de loep te nemen ,bedenk je ook dat het normaal is dat je in de herfst wat meer haar kan verliezen om de een of andere reden hebben meer mensen daar last van,het kan ook schijn zijn in de herfst verven veel vrouwen hun haar weer donkerder en donkere haren vallen meer op dan lichtere