Wat is eigenlijk het verschil tussen dames- en herenscheermesjes?

Ik koop ze wel keurig apart, in een blauwe en een roze verpakking, maar als ze soms onverwacht op zijn als ik ze nodig heb neem ik wel eens mijn toevlucht tot een scheermesje van mijn partner. Voor zover ik gemerkt heb functioneert dit even goed en niet veel anders als een damesscheermesje. Wat is dan eigenlijk het wezenlijke verschil?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Er zit een verschil in kleur, dames roze of groen, heren blauw of zilverkleurig, maar ook in prijs, heren betalen meer, ook in de mesjes, de mesjes voor heren bevatten in de meeste gevallen meer snijbladen (4 of 5, terwijl die voor dames van hetzelfde merk 3 of 4 mesjes bevat), ook gaan de mesjes voor dames minder lang mee, de haren die dames weg moeten halen zijn veel minder stug, dan de (baard) haren die mannen moeten verwijderen. Ik koop al jaren voor mijn benen mesjes voor heren (gebruik ze zelden, omdat mijn voorkeur bij harsen ligt, maar soms vergis ik me in het weer en moeten de benen snel glad), terwijl ik voor oksels en bikinilijn liever de mesjes voor dames gebruik (om dezelfde reden ook een zeldzaamheid), de huid op deze gevoelige plaatsen is meer geschikt voor het mesje voor dames. Naar mijn ervaring groeien bij het gebruik van de mesjes voor heren, de haartjes ook sneller in.
Dus waar het verschil tussen scheergel voor dames en heren alleen in de kleur bus en de geur ligt, is het verschil tussen de mesjes wat groter. Combineren totdat je de juiste combinatie gevonden hebt, levert het beste scheerresultaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoals je zelf gemerkt hebt zijn het gewoon dezelfde mesjes.

Alleen de kleur en de vorm is anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niets, behalve roze en groen!
Net zoals mensen die 5 euro per scheerkopje betalen!
het gaat om een mesje dat 5 cent kost om te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit wel degelijk verschil in messen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij ook... Iets met de flexibiliteit omdat het bij een vrouw om andere rondingen gaat ofzo