hoe zorg ik dat mijn huid minder rood is?

hallo!
Ik heb al zo lang als ik mij kan herinneren een heel rode gezichtshuid.
Dit komt niet door allergie maar door de doorbloeding, zo heb ik mij laten vertellen.
Als ik het een beetje warm krijg, dan is mijn gezicht al zo rood als een tomaat.
Omdat ik het rode erg lelijk vind, draag ik dagelijks make-up.

Ik heb ook sproetjes, en dit vind ik eigenlijk heel mooi, dus ik wil niet altijd een dikke laag make-up dragen om de roodheid te verbergen.

Is er een manier of middeltje dat dit soort roodheid kan verminderen en mijn sproetjes te accentueren zonder lagen make-up te hoeven dragen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

De rode huid kan verholpen worden dmv IPL of lasertherapie, het gaat hier om couperose, een onschadelijke aandoening. Praat hier eens over met je huisarts of schoonheidsspecialiste.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien niet het antwoord dat je zoekt, maar er is geen pasklaar antwoord voor couperose. Ook laseren niet, al kan het klachten wel verlichten.
Je moet vooral op een aantal leefregels letten: je zult zelf ongetwijfeld merken dat je klachten vermeerderen na specifiek eten of drinken (alcohol bijvoorbeeld). Scrubben kan nuttig zijn, net als het insmeren met vette creme die je beschermt tegen veranderingen van temperatuur.