Waar komt de naam kapper vandaan?

Dat vraag ik me gewoon af. Was een kapper vroeger dus bv in de Middeleeuwen ook een kapper of heette die zo niet in die tijd?? Ben benieuwd of er iemand is die dit weet?

Het beste antwoord

Etymologie:

Bij het ontstaan van het woord had het betrekking op de gewoonte vrouwen een sierlijke hoofdkap op te zetten, maar algauw werd het algemener ‘het haar opmaken (al dan niet m.b.v. een kap)’, en werd het ook toegepast op mannen.

Het woord 'kapper' is en afleiding van het werkwoord 'kappen'.

http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/kapper1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
molenaar
10 jaar geleden
Leuk weer wat geleerd !

Andere antwoorden (1)

Kapper komt van het werkwoord kappen, dat synoniem is voor knippen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
middeleeuwen daar vraagt hij naar.