Kan je stoppen met haren wassen en zacht haar krijgen?

Ik was mijn haren nu 2 weken met zuiveringszout i.p.v shampoo (no
poo) de zout werkt en mijn haar ziet er niet vet uit nadat ik het heb gewassen met het zuiveringszout. Maar het voelt wel vettig en onprettig. Nu heb ik gehoord dat je als conditioner ook appelazijn kunt gebruiken. Maakt dit je haar wel zacht? Of wordt je haar niet meer zacht zonder het te wassen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Afgelopen zomer was ik op een camping in de Weerribben. Daar hadden ze erg hard of juist erg zacht water (iets met een waarde van 2, maar ik weet t niet precies meer). Anyway: na het douchen daar was mijn haar heel zacht. Normaal heb ik ook al vrij zacht haar. Maar het was nog nooit zo zacht geweest als toen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het duurt zes weken minstens voor de vettigheid er uit is. Dat kun je lezen op zo'n no poo site.

Het beste antwoord

Een hele tijd geleden hadden ze het hierover op de radio. Alles wat je met je daar doet is eigenlijk niet te best. Ze zeiden dat als je je haar niet meer was (nergens mee dus ook geen zout etc. maar wel met water) word je haar na ongeveer 3 maanden zijdenzacht en super mooi. Maar helaas in de tussentijd met enorm vet dus de vraag is heb je dat ervoor over
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus met zout en appelazijn is ook niet goed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Appelazijn zou ik niets over durven zeggen. maar zout zeker niet. dat droogt je haar verschikkelijk uit. en van appelazij lijkt me dat het er vetter van word maar hier heb ik geen ervaring mee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja mijn haar is wel droog.. maar ik wil het afbouwen. Dus steeds minder zout gebruiken want ik wil eigenlijk niet met vet haar rondlopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kun je misschien beter een paar maanden met een muts of iets dergelijks rondlopen wanr vet en droog tegelijk betekent ernstig gespleten punten en dan moet de schaar erin en dat zou nog erger zijn lijkt me.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hm oke, maar als je lang iets op je hoofd houdt daar wordt je haar ook sneller vettiger van. Maar het is wel een idee voor de winter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bicarbonaat (zuiveringszout) is iets anders dan keukenzout (natriumchloride)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat weet ik. Dus? Is dat goed?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je niet teveel gebruikt is het in ieder geval beter dan normale shampoo.
Deze doet het bijvoorbeeld om de 5 dagen.
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2012/09/no-poo-update-schoon-haar-zonder-shampoo.html Hier een stukje over ph.
http://www.kapsels.net/haarvragen/ph_waarde.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel (: