Wat kan ik verwachten als ik permanente slag in mijn haar laat zetten?

heeft iemand daar ervaring mee, wat verstaan de meeste kappers onder slag?
ik krijg namelijk niet echt een duidelijk beeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Met een slag wordt bedoeld dat je haar dan golvend wordt. Geen krullen, maar een mooie slag erin.
Maar hoe het uitpakt bij jouw haar is niet te voorspellen. Mijn moeder had een permanent geprobeerd, en dat was er na drie weken al uit. Als ik een permanent neem heb ik zeker twee maanden krullen en pas na een half jaar is het helemaal uitgewerkt.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord!

Andere antwoorden (2)

Enorm veel haaruitval, ik zeg doe het alsjeblieft niet! Het is het niet waard!
Ik heb dat ooit gedaan en me haar viel met bossen tegelijk uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mijn weten wordt je haar door zo'n permanent niet volledig gekruld, maar krijgt het slechts 1 slag. Hierdoor is je haar niet meer volledig steil. Ik heb het een keer laten doen door de kapper en ik was heel erg tevreden met het resultaat.

Voor mij is het wel al lang geleden (ca. 15 jaar).
Misschien wordt het nu anders gedaan, maar bij mij was het een heel karwei. Iedere pluk haar die ingedraaid werd, moest eerst ingepakt worden in folie (gewone huishoud/vers-houdfolie). Alleen de eerste 1½ cm vanaf de haarwortel bleef onverpakt. Daardoor kwam de permanentvloeistof alleen op dat stukje en dat was precies genoeg om het effect van 'slag in je haar' te krijgen. Overigens was mijn haar destijds nog niet zo heel lang, en bovendien opgeknipt in lagen - het langste haar hing bij mij net over mijn schouders. Bij echt lang haar op 1 lengte zal het resultaat minder zijn. Mijn kapper legde uit dat lang haar te zwaar is om met 1 draai die slag te krijgen.

Ik betaalde ongeveer hetzelfde als voor een volledig permanent. Een bijkomend voordeel: doordat er echt maar 1 slag in mijn haar zat, duurde het veel langer voordat de uitgroei zichtbaar werd. Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is :)
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
P.S. Ik weet niet of je dit al wist, maar zorg dat je geen afspraak maakt terwijl je ongesteld bent! Dan kan het volledig mislukken :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Echt onzin"?
Bij mij is toch echt een keer volledig mislukt! Het had nog niet voor de helft 'gepakt'. De kapster vroeg of ik menstrueerde. Ja dat was zo. En daar lag het dus aan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is absoluut flauwekul dat je dit niet tijdens je menstruatie kan laten doen. Vraag het maar aan een GOEDE kapper.
De permanent die jij beschrijft is een wortel- of aanzet
permanent. Alleen.bedoeld om tijdelijke volume te creëren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is niet absoluut flauwekul, en ik WAS bij een goede kapper. En nee, met het permanent wat ik beschreef, had ik niet alleen meer volume; ik kreeg daarmee echt een slag in mijn haar.