Hand verveld en krijg kloven, waar komt het van en wat eraan doen?

Ik werk in een kwekerij en als ik daar weer een dag of twee heb gewerkt in de vakantie dan gaan mijn handen weer vervellen. Ook krijg ik droge vingers en ontstaan er na een week kloven op mijn hand. Ook krijg ik rodere handen dan normaal en zie je witte vlekjes(geen bulten). Vaseline snachts en overdag helpt niet om het te bestrijden. Eigenlijk drie vragen: Waar komt het vandaan (ik ben de enige van het bedrijf die het heeft)? Wat kan ik voor zalf kopen/dokter voorschrijven? En wie weet een goede oplossing met iets van handschoenen?
Planten die wij kweken: Aster, hosta, klimplant, drijf, kiwi, buxus, asilbe, lupinus, hemerocalis, pioene. (Welke planten geven vaker allergische reactie?). Ook moet ik regelmatig onkruid wieden met de hand. En zit ik redelijk vaak met mijn handen in de grond/zand.

Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zuur is een boosdoener voor de handen. Dit kan komen van de produkten of matriaal waar je mee werkt of van de stoffen die afkomstig zijn van de planten,
Draag handschoenen ook al is dat niet praktisch
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vervelend! Ik heb er zelf ook last van. De oorzaak is meestal een droge huid. Vaseline is voor mij toch altijd niet fijn geweest, heeft met de plakkerige en stroperige structuur te maken denk ik. Daarom gebruik ik een simpele handcreme. Dove heeft een hele fijne, een klein tubetje, en de hema heeft ook en goede. Hoewel ik zelf een vrouw ben is het echt niet raar of vrouwelijk handcreme te gebruiken, dus maak je daar geen zorgen over, als je een man bent!