hoe werkt haarpigment aanmaken met producten als re-nature?

Er wordt beweerd dat haarproducten zoals Just-for-men en Re-nature (Schwarzkopf) de natuurlijke haarkleur herstellen en grijze haren dus laten 'verdwijnen'...Het is geen verf. Er zit geen waterstofperoxide in.
Hoe kan het product dat op de buitenkant van 'dood' haar 'weten' wat het natuurlijke pigment is...
Werkt het ook op reeds eerder geverfd (en vervaagd) haar...

Hoe werkt dit?

Toegevoegd na 2 uur:
NB. Er bestaat ook Re-nature voor vrouwen...dat er mannen- en vrouwenproducten bestaan voor haarkleuring is marketing....echter zit er geen waterstofperoxide in, dus het is geen gewone haarverf. Ik kan niet/nauwelijks reviews vinden

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
11.9K

Antwoorden (1)

Haren worden gemaakt in de haar follikel. De hele haar (wortel en schacht) is van binnen naar buiten opgebouwd uit merg, schors en zwavelbruggen. In de haarschors zitten kleurstoffen, melanine, die voor de kleur van ons haar zorgen.
Op enig moment produceren melanocyten geen pigment (melanine) meer en word die haar grijs. Dit is een onontkoombaar proces. Er bestaan dan ook geen producten die dit proces terug kunnen draaien.
Je hebt dus wel degelijk met verf of verfspoeling of id. Dat hier geen waterstofperoxide in is verwerkt zegt mij niets. Amonia heeft bijna dezelfde werking en zo zijn er nog wel andere stoffen. Ik ken dit product niet persoonlijk maar alle verfen werken op dezelfde soort manier.
Kun je hier iets mee?