Hoe het beste foundation gebruiken (zonder dat je dit ziet) als jongen zijnde?

Ik heb sinds +/- een jaar geen last meer van acne. Daarvoor had ik een lichte vorm van acne, des al niet te min heeft dit wel zijn sporen nagelaten op mijn huid. Mijn huid VOELT volledig egaal aan, ik heb ook geen last meer van puistjes e.d., maar mijn huid heeft wel lichte vlekjes, grove poriën op en is vettig. Ik verzorg mijn huid erg goed, heb een goede dagcrème (ja een vette huid moet toch vettig gehouden worden om te voorkomen dat je huid nog meer talg gaat produceren, daarnaast heb ik soms last van droogheid), ik maak mijn huid zo min mogelijk vochtig met water (droogt uit), reinig mijn huid 1x per week met een lichte gel (geen scrub) en gebruik 1x per week een voedend gezichtsmasker.

Aangezien ik op een theateracademie zit en ik veel op het toneel sta met veel belichting en mensen vind ik het belangrijk dat mijn huid er goed uitziet. Mijn vraag is daarom ook welke foundation ik het beste kan gebruiken en die geschikt is voor de relatief gevoelige huid, maar ook hoe ik de foundation het beste op kan brengen en of alleen foundation voldoende en/of aanbevolen is.

Te bereiken:
- Volledig egale huid (goed dekkende foundation)
- Poriën minder opvallend
- Niet vettig
- Onzichtbaar (men mag niet zien dat ik make-up draag)

Even ter verduidelijking: ik heb geen ernstige probleemhuid, maar ik stoor me eraan en het is hinderlijk. Ik ben 16 jaar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wens geen reactie dat foundation slecht is voor je huid, ik ben ook niet van plan omdat iedere dag te dragen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet echt slecht als je je huid maar eerst goed schoonmaakt,dan foundation aanbrengt en altijd s'avonds je huid weer schoonmaken.
Niet gaan slapen met foundation op,dat is wel slecht zeker als je huid niet helemaal zuiver is.
Als je een foundation neemt die iets lichter is dan je eigen huidtint ziet niemand het hoor.
Altijd testen bij daglicht als je zoiets koopt,dan zie je het het beste.
Suc6!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nog een tip:koop ook een camouflagestift,als je vlekjes of littekentjes hebt,die eerst aanstippen,met je vingertop een beetje uitwrijven dan foundation erop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou eerst beginnen met gewoon dagelijks je gezicht te wassen met water en een milde zeep. En dan zo min mogelijk cremes erop smeren... Dat verstopt alleen maar.
En dan begin met realiseren dat de huid van binnenuit gevoed wordt... Dus veel water drinken voldoende slapen en gezond eten.

Antwoorden (1)

Het nadeel van camouflerende foundation is dat je die juist wel ziet. Een dekkende foundation is bijvoorbeeld een pan cake, ook veel door visagisten gebruikt, voor fotocessies waar veel licht is, deze zit in een platte doos en moet je met een, eerst vochtig gemaakt en goed uitgeknepen sponsje, aanbrengen. Het sponsje maak je vochtig zodat de spons niet teveel foundation opneemt. Daarna begin je het aan te brengen, begin met het aanbrengen van een hydraterende dagcreme, NIvea en L 'oreal hebben deze ook voor mannen, wrijf met de spons over de foundation en breng hem deppend aan, van binnen naar buiten, dus begin op je wang, aan de kant van je neus en ga deppend naar de zijkant, dep als laatste je neus en ogen, kijk dan goed of je alles geraakt hebt en of geen te dikke laag ergens zit, kijk ook goed of de foundation niet in je plooitjes van je gezicht ophoopt. Pan cake hoef je niet af te poederen. Verder kun je kiezen voor de cream foundation, die dekt ook, maar lichter dan de pan cake, er zijn nog veel meer mogelijkheden, let vooral op matte foundation, die dekken veel sterker dan de transperante foundations. Kies een kleur die 1 tint lichter is dan je eigen huidskleur en zorg dat je geen masker creëert, maar een fris, jong jongens koppie. Ga eens naar een goede drogisterij en/of parfumerie en laat je eens adviseren, meestal brengen ze het product ook bij je aan om te laten zien hoe het eruit gaat zien. Vergeet geen goede reinig te kopen, kies voor een make-up reiniger en lotion zonder alcohol. Dit kun je dagelijks gebruiken om je gezicht te reinigen, ook als je geen make-up op hebt gehad.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou dit een goede foundation zijn denk jij?
http://www.laroche-posay.nl/verzorgingsproducten/Tol%C3%A9riane-Teint/Toleriane-Teint-Compact-p5926.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ps. heb reviews gelezen op internet en die waren allemaal uiterst positief. Deze foundation is letterlijk voor alle huidtypes geschikt en vormt na het opbrengen een soort 3D-netwerk waardoor het heel natuurlijk oogt, ook de vele zuivere pigmenten (30%) zorgt voor een goede dekking ook voor de enorm gevoelige huid. Bij de beschrijving staat dat deze o.a. geschikt is voor littekens ten gevolgen van acne en rode vlekjes. Dat 3D-netwerk lijkt me eerder marketing, maar kijkend naar de positieve reviews, mijn positieve ervaring en de beschrijving van het product lijkt dit een perfecte foundation voor mij, of zie ik dat verkeerd?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken hem niet, maar zo te lezen heeft hij dezelfde eigenschappen als de pan cake, dit dekt dus goed, al weet ik niet of je het onzichtbaar moet geloven, maar het is het proberen waard. Als je hem aanschaft, laat je me dan even weten hoe je hem vindt? Zorg wel dat je de juiste kleur kiest.
Knap gevonden, succes ermee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had hem vanmiddag gekocht aangezien ik toch in het centrum was. Ik heb de foundation direct uitgeprobeerd toen ik thuis was en ik ben behoorlijk tevreden, maar toch zit ik nog met wat probleempjes. Laat ik positief beginnen; de foundation dekt erg goed en past goed bij mijn huid (heb teint 11 gepakt, de lichtste variant die in Nederland te verkrijgen is) en de foundation is vrijwel onzichtbaar. Oppervlakkige onzuiverheden zijn vrijwel weg en mijn huid krijgt een mooie stralende teint. Echter is mijn huid niet helemaal mooi egaal, ik heb vooral op mijn kaaklijn last van kleine bultjes (geen puistjes maar eerder een soort van gerstekorrels), deze bultjes hebben mijn eigen huidskleur dus de foundation verbergt dit dan ook niet, althans niet op de manier waarop -ik- de foundation heb aangebracht. Mijn vraag is eigenlijk of ik die bultjes op de één of andere manier ook kan bedekken, misschien met een bepaalde techniek of eventueel met een aanvullend product. > consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/tv-en-video/digitale-televisie-providers/extra/beste-digitale-tv-provider/ <<<< die bultjes LIJKEN hier op. Bedankt voor je hulp!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat vergt een andere camouflage techniek, je moet daarvoor een donkerdere kleur op je bultjes doen en dit donkere vervagen aan de zijkanten, zodat dit doorloopt naar de lichte kleur, je kunt dit doen met een camouflage stiftje en het vervagen kun je doen met behulp van een kwastje. Donker doet lijken of het dieper ligt, licht komt naar voren. Daar moet je wel even op oefenen, voordat je dit goed voor elkaar krijgt, kies 1 donkerder dan je foundation. Helaas kan ik je plaatje niet zien. Maar dat geeft niet, ik weet wat je bedoeld.
Succes.