Ik heb een paar dagen geleden mijn haar zelf geverfd. Kan ik bij de kapper mijn haar laten ontkleuren?

Ik zou namelijk liever mijn natuurlijke haar terug hebben... Kan de kapper dit zonder het te verven in een andere kleur??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met de geringe informatie die je geeft, is daar geen antwoord op te geven. Welke kleur is je haar van nature? Met welk product is je haar geverfd, welke kleur heb je het geverfd? Hoe lang is je haar?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Neem het product mee naar je kapper wat je thuis hebt gebruikt Waarom ! Er zijn spoelingen en er is haar verf . Er zijn op moment bij zeer goedkope winkels haar kleur producten te koop die niet geschikt zijn om daarna direct te ontkleuren . Pas op. Gebruik alleen Amerikaanse of Europese bekende merken .

Antwoorden (2)

Dat kan zeker, ze kunnen het voor je ontkleuren. Tegenwoordig kan je het ook zelf doen. Ontkleuringsproducten kun je halen bij de drogisterij. Maar ik zou voor de zekerheid naar de kapper gaan hiervoor. Heb er paar weken geleden ook mee te maken gehad nml.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoeveel kost dat dan ongeveer ??
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Sorry! Ik kan hier niet op antwoorden, ik was namelijk niet tevreden met mijn haarkleur (het pakte lichter uit dan ik wilde), dus ik ging als een ontevreden klant terug. Een goede kapper doet het kosteloos.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen problemen, geef hij het dan opnieuw gekleurd bij u??
De kans dat de kapper het haar alleen hoeft te ontkleuren is heel klein. Hoe de kleur uitvalt na het ontkleuren/blonderen is niet te voorspellen, ook voor de kapper niet, al kan de kapper wel tussendoor checken hoe het ontkleuren verloopt en ingrijpen als het fout dreigt te gaan. Als je je haar een aantal tinten donkerder hebt gekleurd, verwijder je door het ontkleuren behalve een groot deel van de kleuring, ook eigen kleurpigmenten, waardoor je haar pas weer haar natuurlijke haarkleur terug heeft na een aantal knipbeurten, als al het haar vervangen is (hoelang dat duurt, ligt aan de lengte van je haar).
In de meeste gevallen krijg je door het ontkleuren een oranje of groene gloed, een matte kleur, of andere vreemde tint in je haar, in de punten die poreus en/of gespleten zijn bij langer haar is die kans nog groter. In dat geval zal er een kleuring na het blonderen moeten worden gebruikt, dit betreft dan wel een semipermanente kleuring, die er langzaam uitslijt, je zal het kleuren dus wel bij moeten houden, als je een natuurlijke tint wilt. De kleuring kan gekozen worden in je eigen haarkleur, of een kleur die dat benadert (als de kapper je natuurlijke haarkleur niet kent, zal het afhangen van jouw kleurkennis of dat zo is). Deze behandeling zal bij de meeste kappers tussen de 90 en 130 euro kosten. Er zijn kappers die gebruik maken van een product dat alleen de kleurspoeling/verf uit je haar haalt, waarmee je dus wel direct je natuurlijke kleur terug hebt, als je kapper je dat voorstelt informeer dan goed naar de voor- en nadelen van het product, ik ben verder niet op de hoogte hiervan, dus kan je geen informatie hierover verstrekken. Er is wel een soort gelijk product te koop bij de drogisterij, maar daar zijn in de loop der tijd veel negatieve ervaringen over verspreidt, mogelijk is het professionele product wel oké, maar zeker ben ik hier niet van.