Waarom kleuren de kleine haren aan mijn haargrens niet mee als ik ze verf?

Ik heb mijn haren geverfd en ik heb best een stuk van mijn voorhoofd geraakt. Zie nu dat de "babyhaartjes" bij mijn haargrens toch nog blond zijn.
Hoe kan het dat de verf niet houd op dit dunne fijne haar en wel op mijn hoofdhaar?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Haar
2.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is meer informatie nodig om jouw vraag te kunnen beantwoorden:
Wat was jouw haarkleur voor het kleuren, waren de haartjes op de haargrens anders van kleur, zo ja, welke kleur?
Als je weinig kleurkennis hebt, neem dan een voorbeeld van kleuren die algemeen bekend zijn, bijvoorbeeld barbieblond.
Welke kleur heb je je haar geverfd?
Welk product heb je hiervoor gebruikt?
Hoelang heb je de verf/kleuring in laten trekken?
Welke lengte heeft jouw haar?
Heb je krullen, steil haar, of anders?
Was dit de eerste keer dat je je haar kleurde?
Hoe lang zijn de haartjes die de kleur niet gepakt hebben?
doralien
8 jaar geleden
als ik mijn haren verf , doe ik eerst wat vaseline rondom zodat ik de kleur die op mijn huid zou komen gemakkelijk kan verwijderen . Als de donshaartjes niet mee gekleurd zijn moet je verder kleuren en of je borstel anders leggen , zodat je de kleur en heel goed en dik oplegt.

Antwoorden (1)

Die donzige kleine bleke babyhaartjes worden vellus genoemd. Vellushaar is heel fijn en doorzichtig van structuur. Het is niet gepigmenteerd, en daarom ook niet in staat om kleur op te nemen.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vellushaar bevat weinig/minder pigmenten, het kan zeker wel kleur hebben, zelfs een bruintint is mogelijk. Ook kan haar zonder pigment wel gekleurd worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toch besloten dit antwoord te plussen, omdat het inderdaad mogelijk is dat dit om vellushaar gaat. Aangezien de vraagsteller niet antwoord op mijn vragen in mijn reactie lijkt dit toch het probleem te veroorzaken. Je kunt vellushaar met weinig pigment wel kleuren, maar dan moet er voor gepigmenteerd worden, of een kleur om de haren gelegd worden. Dit laatste kan niet met een verf, wel met een kleurspoeling die tijdelijk houdt. Om langer plezier te hebben van de kleur, moet je dit haar laten kleuren door een kapper. Zij hebben de juiste kennis en producten om dit te doen.