Is het schadelijk om mijn EuroSoCap extensions te wassen/verzorgen/beschermen met Goldwell extra riche producten?

Ik heb gisteren blonde EuroSocap extensions laten zetten bij een gespecialiseerde kapster. Uiteraard raadde ze mij de producten uit de zaak aan, schwarzkopf en L'oreal. De extensions-kapster kon me niets vertellen over het gebruik van Goldwell.

Omdat ik laatst weer mijn hele verzorgingslijn had aangevuld, en mijn kapster zei dat ik het gewoon kon verzorgen met Goldwell extra riche (volledige lijn), heb ik aangegeven dat ik eerst wou uitzoeken of het kwaad kon.

Nou kan ik helaas niets vinden. En ik heb er totaal geen verstand van.

De kapster die mijn extensions geplaatst heeft, waarschuwde mij wel om uit te kijken voor fruitzuur. Mag wel op punten maar absoluut niet bij de bondings komen. In mijn shampoo mag dus absoluut geen fuitzuur zitten.

Is het gebruik van de Goldwell producten nu schadelijk of juist niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Borstel het haar voor het wassen goed door, begin bij de punten en werk zo geleidelijk naar de hoofdhuid toe. Gebruik hiervoor de speciale Euro So.Cap. borstel. Borstel of kam het haar nooit als het nat is.
Het haar in de eerste 24 uur na het inzetten van de hair extensions niet wassen. De keratinebondjes moeten eerst goed uitharden. Was het haar altijd met het hoofd achterover gebogen, dus met de haarlengte mee en niet als een grote bos boven op uw hoofd, dit ter voorkoming van klitvorming. Vóór het inzetten van de hair extensions het haar ALTIJD met de Shampoo One (Pre-Extension Shampoo) van Silk-System wassen. Voor gegarandeerd mooi haar, wast u het haar elke keer met de Art Super Shampoo van Silk System. Kam vervolgens met uw vingers de Nutry Cream van Silk System goed door. Zorg ervoor dat er na het uitspoelen geen resten achterblijven van shampoo of conditioner. Met een handdoek de haren voorzichtig droogdeppen en niet wrijven. U kunt voor extra verzorging de Serum Fluid van Silk System in de punten kneden. Dit reparerende serum herstelt en beschermt de haarvezel en geeft een bijzonder mooie glans.
Als u het haar zonder warmte wilt laten drogen, moet u het haar enkel bij de hoofdhuid en de aanhechting met de föhn drogen. Indien u het haar in zijn geheel föhnt, dan altijd eerst bij de hoofdhuid en de aanhechting, daarna de lengte tot aan de punten. Let u erop dat u de föhn niet te dicht tegen het haar, in het bijzonder tegen de aanhechting houdt, omdat de hete lucht van de föhn 160-180 graden kan
zijn. Wanneer u finishing producten gebruikt, let er dan op dat er geen of een laag percentage alcohol in zit. Alcohol kan de keratinebondjes beschadigen.
Voor het slapen gaan het haar in een staart doen of een losse vlecht maken. Dit voorkomt klitten en knopen. Niet met nat haar slapen. Als u regelmatig zwemt of een vakantie heeft gepland, terwijl u hair extensions draagt, adviseren wij u het haar in een staart te doen of een losse vlecht te dragen. Producten die aethenol, fruitzuren of zwavelhoudende stoffen bevatten, mogen niet gebruikt worden. Zij tasten de keratinebondjes aan.
Voor zover ik weet zijn deze ingrediënten niet toegevoegd aan Goldwell extra Riche producten, dat je alleen de producten van Silk System mag gebruiken is een verkooppraatje, de extensions zijn van echt haar gemaakt, ook keratine is een stof die voorkomt in het haar, dus dat zal ook tegen andere producten moeten kunnen, maar zonder alcohol en de andere genoemde stoffen.