Groeit je haar sneller als je naar de kapper bent geweest?

Groeit je haar sneller als je naar de kapper bent geweest of is dat maar een fabel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Haar
2.8K

Antwoorden (9)

Dat is een fabel.
Hoe hard je haar groeit, wordt geregeld in het haarzakje in je hoofdhuid. Het knippen van de punten heeft daar geen invloed op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt! als je naar de kapper bent geweest is je haar korter (meestal) op deze manier bereikt het zonlicht makkelijker je hoofdhuid (minder haar) dan wordt de vitamine b sneller aangemaakt en zo groeit je haar sneller! maar het verschil is minimaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de punten knipt heef dat toch niets te maken met het haar dat direct op je hoofd 'ligt'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is ook onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine d, wordt door zonlicht aangemaakt niet b. Verder is het ook niet juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor,dit slaat nergens op.
Volkomen onzin antwoord.
Hoe kom je er bij???
Ik heb dit ook jaren gelooft, totdat mijn kapper zei, denk eens na, waar groeit je haar? Aan de punten of vanuit je hoofd. Dus het is een fabel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt onzin.

Je haren groeien van binnenuit.

Haar wat eenmaal gegroeid is, is dood.
Daarom kan je het ook gewoon pijnloos afknippen.
En haar "weet" niet of het afgeknipt is en dus weer
harder zou moeten groeien.
Kletskoek dus.

De gezondheid van je lichaam, en met name van je huid
dat bepaalt hoe goed je haren groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zeker niet waar! Maar het is wel dat als je haren gezond zijn het niet afbreken en zo blijven ze ook mooi lang :)
Als kapster raad ik je aan om de 2 of 3 maanden de puntjes laten bijknippen (puntjes is ook 1cm)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haren groeien vanuit je huid. Maar hoe het met de regulatie van die groei zit is weer wat anders.
De haren op de armen hebben een bepaalde lengte. Scheer je ze af, dan groeien ze aan tot ze weer die lengte hebben. Op een of andere manier weten ze in de huid dus wanneer het groeien moet stoppen en hoe snel het groeien moet gaan.
Hoe dat bij groei van haar op je hoofd is, kun je zelf onderzoeken. Meet de lengte van een pluk op je hoofd gedurende langere tijd. Dan zie je het vanzelf.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de bron zie je het antwoord op een soortgelijke vraag.

Toegevoegd na 7 minuten:
In de tweede bron staat wat meer.
Kort gezegd: haren groeien met dezelfde snelheid. Wat de anderen ook al opmerken.
Wel is er een grens aan de lengte van een haar. Elk haar heeft een levenscyclus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je haar groeit echt niet sneller als je naar de kapper bent geweest. Al is het wel zo dat als je je haar wil laten groeien het verstandig is om 1x in de 8 weken naar de kapper te gaan. Dan hoeft er per x maar een cm af. Het haar groeit ongeveer 1cm per 4 weken. Door regelmatig de punten te laten knippen hoeft er niet in 1x heel veel af waardoor het langer blijft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je naar de kapper gaat dan splijt je haar niet meer, daardoor is het verzorgder en de kans is ook groter dat het inderdaad sneller groeit. Wanneer je haar splijt zal je haar niet snel groeien omdat het zich moet herstellen. Lees hier meer over gespleten haarpunten, misschien heb je er iets aan: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/78637-alles-over-gespleten-haarpunten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze stelling zijn vaak de meningen verdeeld. Natuurlijk groeien je haren uit je hoofd dus als je naar de kapper ben geweest zou het niet in een keer sneller gaan groeien. Doordat je weleens de punten afknipt ziet je haar er gezonder uit. Sommige mensen geloven meestal in deze fabel omdat je haren als de dooie punten eraf zijn niet meer zo snel afbreken. Als je dus vaak dooie punten heb en het blijft afbreken lijkt het net of je haren niet groeien.