Is het normaal dat er haren uitvallen als ik er met mijn hand doorheen ga?

Als je met mijn hand door me haar ga dan valt er veel haartjes uit. Is dat normaal?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
14.8K

Antwoorden (2)

ja, je verliest gemiddeld 100 haren per dag. Als je niet aan je haar zou komen, zouden die haren voor het grootste deel blijven vastzitten aan de andere haren. En soms zou er eens een wegwaaien of gewoon vallen. Door te kammen, of met je hand door je haren te gaan neem je die losse haren in een keer mee, waardoor het lijkt of je ineens veel haaruitval hebt. Valt allemaal wel mee dus
4 jaar geleden
Dat ligt er aan.
Als je iedere dag je haar borstelt dan vind je losse haren in je borstel. Borstel je niet iedere dag maar ga je in plaats daarvan met je hand door je haar, dan komen die haren met je hand mee.

Het is normaal dat je dagelijks haar verliest. Of het er veel zijn, mogelijk te veel, zou bekeken moeten worden.

Als je je haar met een elastiekje omhoog doet meerdere dagen en daarna je haar borstelt, heb je klitten. Tijdens het nu noodzakelijke borstelen verlies je meer haren. Ook als je je haar gewassen hebt, eerst laten drogen daarna pas borstelen. Beter niet te vaak je haar föhnen, niet dagelijks. Allemaal oorzaken dat je meer haren verliest of dat je haar breekt.
Dagelijks haar wassen kan wel probleemloos met een milde shampoo.