Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn schouderlange haar in een mannelijk kapsel doen?

In Orpheus en Euredice speel ik Orpheus.
Omdat we het in de Griekse Oudheid plaatsen (zoals het oorspronkelijke verhaal natuurlijk) lijkt het niet authentiek als ik mijn haar maar gewoon laat hangen zoals veel jongens het nu ook hebben.

Mijn hoofd is helaas te groot voor veel van onze pruiken... weet iemand hoe ik er zelf voor kan zorgen dat ik er uit zie als een jonge man?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

je zou je haar af kunnen knippen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Smeer heel veel sterke gel in je haar en strijk alles glad naar achteren. Aan de achterkant 'vouw' je het haar dubbel en steekt er wat haarschuifjes in. Om dit allemaal wat te verdoezelen kun je een kleurspray overheen spuiten. Deze was je er na 1x weer uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een lage paardenstaart en steek die in de achterkant van je blouse niemand die het ziet.
Eventueel nog wat haarlak gebruiken om het te fixeren en er kan je niets meer gebeuren.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Orpheus is vaak afgebeeld met schouderlang of zelfs langer haar, dit hoeft dus helemaal geen probleem te zijn. Sterker nog, op veel afbeeldingen ziet hij er uitgesproken meisjesachtig uit.

Een tip: Griekse mannen krulden (afhankelijk van de periode) vaak hun haar. Als je er krullen in zet en vervolgens een simpele middenscheiding maakt, vervolgens een bandje om je hoofd bindt (denk aan wat sommige voetballers met hun haar doen) met eventueel wat groene bladeren, kom je een heel eind.

De rest doe je met het mannelijk houden van je toneelmake-up.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de ultieme oplossing. plus.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding