Waar kun je het best terecht als je je als man wil laten harsen?

Ik wil mijzelf laten harsen want als je scheert zie je altijd stoppels. Het gaat hier vooral om me buik en rug.

- ik heb er wel wat voor over maar wil niet elke maand honderden euros uitgeven.
- is het verstandig om het misschien zelf te doen. Zo ja, hoe?
- en waar kunnen mannen zich laten harsen ( het liefst door een man)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle schoonheidsspecialisten in Nederland zijn bekwaam om mannen te harsen. Wel wordt het vak meestal door vrouwen uitgevoerd en komt het haar na 4 tot 6 weken weer terug. Voordeliger is het om het zelf te doen, kies voor warme hars, breng dit in de richting van de haargroei aan en trek het na het aanbrengen van een lapje er tegen de haargroei in er snel af. Dit is even doorbijten en durven, maar hoe vaker je dit doet, hoe minder gevoelig dit wordt, al zal het nooit helemaal pijnloos worden. Je kunt die pijn verminderen door voor en na het harsen het gebied te koelen met behulp van een icepacking, kalmeer de huid ook door een speciale creme hiervoor direct na het harsen aan te brengen. Het minste geknoei bereik je met een harspistool.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bijna elke schoonheidssalon harst. Vaak staan de prijslijsten online, harsen kost minder dan permanent haar verwijderen, maar harsen moet je wel iedere keer blijven doen, kijk dus goed wat je wilt (ze kunnen met permanent haar verwijderen ook de haargroei minder maken, zodat je niet helemaal glad bent). Er zijn relatief weinig mannelijke schoonheidsspecialisten, maar wees gerust, je bent echt niet de enige man die zich laat harsen. Mannen met veel haargroei bijvoorbeeld op de rug of schouders (en ook borst) laten zich vaak ook harsen. Wielrenners laten zelfs hun benen glad maken. Tegenwoordig is het helemaal niet gek om als man aan je uiterlijk te werken (er zijn zelfs heel veel vrouwen die dit fijn vinden). Je zult je verbazen hoeveel mannen er bij een schoonheidsspecialiste komen! Je buik zou je eventueel zelf ook kunnen harsen met harsstrips, maar vaak werkt een specialist secuurder. Je rug zou je door iemand anders moeten laten doen. Op internet kun je zoeken naar een schoonheidssalon bij jou in de buurt en kun je de prijzen vergelijken.