Kan je huid huid verslaafd raken aan huidcrèmes, net als je lippen aan lippenbalsem?

Bijvoorbeeld gezichtscreme of bodylotion.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

nee, je huid raakt daar niet verslaafd aan. kan wel zijn dat je geestelijk er afhankelijk wordt (in extreme gevallen). dat je je niet prettig voelt, als je geen huidcreme hebt gebruikt of lippenbalsem. want dat je lippen verslaafd raken aan lippenbalsem is ook onzin.
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Verslaafd is het verkeerde woord, maar het is wel degelijk aangetoond dat lippen hun vermogen tot zelfonderhoud op den duur verliezen als de persoon ze constant met balsem insmeert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat komt doordat je lippen minder talg aanmaken dan de rest van je huid. Maar gaat je huid ook minder talg aanmaken wanneer je cremes gebruikt. En dan in die mate dat je er ook echt last van krijgt? Zoals een droge huid, irritatie, roodheid etc.?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken wel dames die constant met handcreme in de weer zijn en ook niet zonder kunnen (want dan wordt hun huid droog), in tegenstelling tot dames die NOOIT handcreme gebruiken en geen droge handen of kloven hebben. Voor een deel lijkt me dat een gevolg van het verschil tussen een gevoelige en een minder gevoelige huid, maar 'afharden' zal ook wel degelijk een rol spelen.