wat is het beste voor je haar tijdens een sauna gebruik? vast of los dragen?

wat is het beste voor je haar als je de sauna bezoekt? vast of los dragen, met of zonder olie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
23.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olie? Waarom, de meeste dragen het gewoon gewassen en los.

Het beste antwoord

Als je het opsteekt zal het minder uitdrogen. Het kan ook anders:

Spa zegt hierover:

Wanneer je in de sauna zit, begin je na verloop van tijd enorm te zweten. Dit is gezond en ook heel normaal. De druppels water druipen van je lichaam en na afloop is het verstandig om je huid met een goede bodylotion in te smeren.

Veel mensen vergeten echter dat de sauna ook iets met hun haar doet. Je huid gaat zweten, maar ook je haar verliest, tijdens een bezoek aan de sauna, vocht. Dit valt echter veel minder op, omdat je haar niet gaat zweten. Na afloop merk je echter wel dat dit gebeurd is. Je haar is droog en stug, omdat er een hoop vocht en mineralen uit je haar zijn verdwenen. Gelukkig hoef je de sauna hierom niet te vermijden, want je kan dit probleem heel simpel oplossen!

Nadat je uit de sauna bent gekomen, spring je vaak meteen onder de douche. Als je op dat moment de juiste producten bij je hebt, kan je meteen voorkomen dat je haar uitdroogt. Het begint allemaal met een goede shampoo. Voor ieder haartype bestaat een specifieke shampoo. Kies een shampoo die extra voedend is en speciaal geschikt is voor droog en beschadigd haar. Was je haar grondig met deze shampoo. Smeer je haar vervolgens goed in met een haarmasker. Dit kun je in grote potten of in kleine zakjes kopen. Kies ook voor een haarmasker dat voor droog en beschadigd haar gemaakt is. Smeer je haar, en met name de haarpunten, goed met dit masker in. Geef het masker dan een paar minuten de tijd om in te trekken. Op de verpakking staat altijd een advies hoe lang je moet wachten. Wanneer de tijd om is, is het belangrijk dat je dit haarmasker goed uitspoelt. Je hoeft niet bang te zijn dat je alle voedingsstoffen van het masker er dan weer mee uitspoelt, want die zijn in die minuten al goed in je haar getrokken. Het is juist belangrijk dat je het haar goed uitspoelt, omdat je haar anders slap en futloos aanvoelt. En dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling. Droog haar is niet fijn, maar haar dat slap langs je gezicht hangt en waar je niks mee kan beginnen, is ook niet erg prettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

tussen de rondjes door doe ik steeds wat cremespoeling in mijn haar, wat ik weer uitspoel voor ik aan het volgende rondje begin.
zo verzorg ik mijn haar zonder dat ik de baden vervuil.
Rieneke1
12 jaar geleden
Altijd vast.
Het is heel smerig als je in het zwembad of waardan ook geconfronteerd wordt met andermans haren.
En na het sauna bezoek goed je haar verzorgen... Conditioner etc.