Bobbeltjes/uitslag na epileren borsthaar?

Ik heb allemaal kleine rode bobbeltjes die, als je ze beter bekijkt, een soort van allemaal kleine puistjes zijn na het epileren van mijn borst gekregen.(rode plekjes met een soort kippenvel met witte puntjes, zie foto) Onder mijn navel heb ik ook geëpileerd(buiksnor) en helemaal geen last van deze uitslag. Wie weet wat het voor uitslag is, hoe ik het kan voorkomen en helemaal of het nog helemaal weggaat want ik ben er erg van geschrokken zoals het er nu uitziet.

En herkent iemand deze bobbeltjes en heeft er ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar blijft de foto? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm, had hem erbij gedaan, en ook nu als ik vraag bewerken doe en de foto vanaf m'n pc toevoeg komt hij nergens bij de vraag te staan!?
Utrecht
11 jaar geleden
Heb ik ook wel na epileren, maar het zou na een paar uur toch moeten wegtrekken. Hoe lang na het epileren heb je dit "kippevel"?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gisteravond onder stromend water geepileerd, het ziet er nu zo uit.. Hoop dat het nog helemaal goedkomt en snel ook..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja had ik ook, ik smeerde sudocreme na het epileren. Na een paar keer werd het stukken minder. En nu een half jaar later heb ik geen last meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik heb nu al 2 dagen last van deze roodheid, hoelang duurde het dan bij je na de eerste(paar) keer voordat het weg was?

Het beste antwoord

Ik epileer niet, maar heb wel altijd last van die bultjes. Ik heb ook een erg gevoelige huid en daardoor krijg ik die bultjes van het scheren. Je huid moet er ook aan wennen, maar bij mij went het eigenlijk nooit (ik heb dus altijd last van bultjes)
Dit kan je verminderen door het na het scheren lekker in te smeren met een lekkere voedende bodylotion of bodybutter zodat het niet erger wordt. Het is normaal dat je huid wat geirriteerd raakt na het scheren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Borsthuid is veel gevoeliger dan van de buik, dus daar is sowieso grotere kans op uitslag na het scheren. Als je tegen de richting van het haar in scheert is de kans op uitslag (soort minipuistjes) ook groot.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat trekt snel weer weg, de volgende dag is dat al bijna verdwenen, het is erg belangrijk, voor het epileren de huid te ontsmetten, dat kan met alcohol 70%, verder na het epileren direct koelen, met een ice packing bijvoorbeeld en daarna insmeren met een kalmerende lotion, creme of gel, calendulan bijvoorbeeld, dan wordt je huid zo goed mogelijk voorbereid voor, en verzorgt na het epileren.