Krijg je van ontharingscreme stoppels?

Ik zou graag mijn bovenbenen ontharen, maar ik wil liever geen stoppels van het scheren. Nu heb ik een Veet ontharingscreme gekocht, krijg ik daar stoppels van ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (2)

Ja, ontharingscreme haalt ook de hele haar er niet uit, je krijgt hetzelfde effect als bij scheren, alleen de bovenlaag van de haar, dus het zichtbare gedeelte verdwijnt hiermee, je krijgt dus nog steeds stoppels.
Om stoppels te voorkomen kun je harsen of waxen, epileren of een laser behandeling (laten) doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een haar kun je vergelijken met een grasspriet, als je daar het puntje vanaf haalt, krijg je een stompe punt, hetzelfde gebeurd bij scheren of het gebruik van ontharingscreme met je haar, die stompe punt is de stoppel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt niet, je doet precies hetzelfde als met scheren, je haalt de bovenlaag van de haar af, het verschil tussen scheren en het gebruik van ontharingscreme zit hem in de manier van korter maken van het haar, met scheren snijdt je de top eraf, met het gebruik van ontharingscreme los je dat gedeelte op. Ontharingscreme komt wel dieper dan een scheermes, waardoor de stoppel iets langer wegblijft, maar dat die komt, in net zo'n stugge vorm als met scheren is een feit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee dat klopt niet. Scheren geeft een scherpere stoppel omdat je het haar schuin afsnijdt dus krijg je een scherpe punt aan het uiteinde van de stoppel. Bij chemisch ontharen los je het haar op. De stoppel zal aan het uiteinde iets dunner worden dus minder stug aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
VolleMaan ik ben het met je eens. Ik weet het ook uit eigen ervaring.
Nee, niet echt.
Bij scheren wordt een stuk haar afgesneden en blijft een soort beiteltje over. Als dat gaat groeien, voel je een scherpe stoppel.
Ontharingscrème maakt de haar kapot, chemisch en dan blijft een niet scherp deel over. Als de haar weer aan groeit, zul je die natuurlijk wel voelen, maar minder hinderlijk als na scheren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit antwoord klopt