Welke shampoo kan je bij Ketoconazol gebruiken als normale shampoo?

ik gebruik ketoconazol voor mijn roos, maar welke shampoo moet ik op de dagen dat ik ketoconazol niet gebruik, gebruiken? ik gebruik nu h en s maar die is onwijs agressief en ik krijg meer haaruitval.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Dit had je het beste kunnen vragen aan de arts die je dit voorgeschreven heeft. Maar met een shampoo die ph neutraal is doe je geen tot weinig kwaad, Neutral bijvoorbeeld. Maar ook Sebamed of louis Widmer hebben een ph neutrale shampoo in hun assortiment.
Je kunt ook even in de apotheek om advies vragen.
Er zijn shampoos die huidirritatie teweeg brengen, vlak na gebruik van Ketoconazol, dat moet je dus zien te voorkomen, let ook op geurstoffen en kleurstoffen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik heb dit een keer als kuur voorgeschreven gekregen, en mij werd het volgende verteld:

- 2 keer in de week je haar wassen, liever niet vaker.
- volgorde bij douchen: haar wassen met shampoo naar keuze, conditioner naar keuze, en daarna de ketoconazol.
- als je je haar vaker dan 2x in de week wilt wassen, moet je elke keer deze volgorde aanhouden. Maar voor optimale werking van het product houd je het op 2x

Ik zou zeker geen head and shoulders gebruiken, die is veel te sterk. Haal gewoon een huismerk elke dag shampoo, die is lekker mild voor je haar.
Ritsuka