Hallo, weet iemand een goede littekencréme? ik gebruik nu biomal maar heb het gevoel dat hij niet goed werkt... Weet iemand een goede?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb ongeveer een jaar geleden een borstverkleining gehad en na een tijdje mocht ik beginnen met littekencréme. Nu een jaar later vind ik dat ik nog steeds hele zichtbare littekens heb. Weet iemand een goed alternatief anders dan biodermal? Het mag best wat duurder zijn, wordt toch door de verzekering verzekerd :p

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je medicijnen krijgt op recept gaat dat van je eigen risico af.

Antwoorden (4)

Ik ben bang dat niks echt goed helpt maar probeer het soepel te houden met olie. Bv met bio oil. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
STAUDT littekencrème is ontwikkeld door de plastisch chirurgen uit het Rode Kruis Ziekenhuis te Beverwijk.

Deze crème is gebaseerd op een grote selectie van bekende stoffen, zoals vitamine E, Calendula en minder bekende stoffen. De antibacteriële werking van honing zorgt voor een rustig verloop van de littekengenezing. Een speciale siliconenlaag houdt de actieve stoffen onder een flinterdunne laag om zo de werkzaamheid nog beter tot haar recht te laten komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
De tube heeft een volume van 40 ml en 100 ml en bevat o.a. de volgende werkzame stoffen: • Sheabutter voedt en verzacht de huid
• Honing heeft een verzachtende en anti-bacteriële werking
• Avocado olie en Jojoba olie maken de huid zacht en soepel
• Vitamine E helpt als krachtige antioxidant de huid te herstellen en te beschermen
• Glycerine hydrateert de huid
• Bisabolol en Allantoïne verzachten de huid en hebben een rustgevende en ontstekingsremmende werking
• UV-A en UV-B filter beschermen de huid tegen vroegtijdige huidveroudering
• Hyaluronzuur is een moisturizer voor de huid
• Calendula ondersteunt herstellende vermogen van de huid
• Cytokinol regenereerd de huid en beschermt de huid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat heel belangrijk is bij littekenweefsel, is dat de huid daar goed doorbloed blijft. Dit kan je heel goed doen door elke ochtend en elke avond, het litteken stevig te masseren. Zo zorg je ervoor dat de onderhuid van het litteken niet gaat verkleven en kunnen afvalstoffen goed worden afgevoerd en voedingsstoffen goed worden toegevoerd.

Verder is het heel belangrijk dat de littekens de eerste 2 jaar geen zonlicht ontvangen, dus ook geen zonnebanken. Zonlicht kan ervoor zorgen dat het litteken lelijk blijft. Gebruik op het litteken altijd factor 50 en breng dit meerdere malen per dag aan.

Ik heb een product bij mij in de salon wat goed bij littekens werkt. Natuurlijk werkt dit product alleen in combinatie met masseren en het vermijden van de zon. littekens verdwijnen niet helemaal, maar het kan er wel wat beter van worden. Het heet Combray en het is een natuurlijke huid-olie met slechts 2 ingrediënten. Ik heb er informatie over, bij mij op de website: www.beautyalive.nl.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Etos Skin Oil, ik heb zelf ook littekens... Maar voor mij werkt dit wel goed, je ziet het de littekens niet meer, alleen als je echt goed kijkt naar de plek!