Als ik middenblond op zeer licht asblond doe wordt het dan wel middenblond of lichter?

En zal ik dan geen groene waas krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mat , blond ! Wordt het , grauwig ! Mogelijk zelfs groenig , niet doen !

Het beste antwoord

Een natuurkleur over as wordt groen, ja. Dus ik zou minimaal een goudblonde kleur kiezen, het liefst zelfs nog met meer warmte. Anders kun je ook voorpigmenteren voor de zekerheid, hier kun je dan een rode kleurmousse of kleurshampoo voor pakken. De mousse niet uitspoelen, de shampoo wel voordat je de verf erop doet. Qua kleurhoogte, het kan wat afwijken, wat wel is bij geblondeerd haar is dat de verf die er overheen gaat vaak sneller vervaagd. Dat is na een paar verfbeurten al een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is een duidelijk antwoord! Is het ook mogelijk om een rode spoeling na het verven er over heen te doen mocht het groen zijn? En deze spoeling er maar heel kort in te laten om te voorkomen dat het dan weer te rood wordt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan inderdaad, maar voorkomen is beter dan genezen :-P Groen wordt het sowieso met een natuurkleur over een askleur. Ook kan het zijn dat het rode achteraf uit schiet of op sommige delen niet pakt (ligt aan de ondergrond), ik zou dan toch voorpigmenteren met een rode mousse of shampoo. Is het naderhand toch groen zou je (hoe vies het ook klinkt) ketchup kunnen proberen, dat wordt ook gebruikt bij geblondeerd haar wat groen is geworden door bijv. chloor. :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha, voorkomen is beter dan genezen, dat is een goede in dit geval. ;-) Oke, koop ik er rode kleurmouse bij. Ketchup heb ik wel eens geprobeerd met inderdaad chloor groene lokken maar ik had voor mijn idee had ik na een hele fles nog een groene waas.
Bedankt voor het advies!